Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Ben ik nu gek?

Ben ik nu gek?

In verband met tijdsdruk en de maat wil ik mijn grote kozijnen niet zelf maken. Ik heb hiervoor een offerte gevraagd. De maat van het kozijn is ongeveer 2x3 mtr.
    2 stuks. Met 2 vaste ramen Krijg ik een offerte van deze twee kozijnen met wat metselwerk met een totaalprijs van ruim 8100 euro.
    Ze rekenen 2 x 8 uur voor de montage (zonder het metselwerk) echter het uurloon is 140 euro per uur ex btw.
    Nu heb ik ook offertes van schuco kunststof kozijnen voor de helft. Het kan toch niet zo zijn dat hout zoveel duurder is als kunststof.
    Glas en roosters zijn bij alle offertes gelijk.

Misschien zitten ze volgeboekt en willen ze voor 140e/uur wel een klant in de steek laten?

16 m.u. klopt wel, slopen, plaatsen, afgetimmerd en wel.
    140 euro per uur excl is wel heel erg veel, dat krijgt geen één timmerman.
    Laatst gewijzigd door Ronald L.; 15-05-19 om 19:24. Reden: Typo
    sometimes you just need a bigger hammer

Ben zeker geen expert op dit vlak, maar als ik google gebruik en een willekeurige leverancier van kozijnhout pak (https://www.probouwen.nl/nl/bouwmate...114/ID/48/P/2/), dan lijkt me de prijs wel aan de hoge kant.
    Misschien toch eens vragen om nadere uitleg?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Dat is erg veel. Wij hebben nu een opdracht gegeven voor een voordeur met kozijn en kozijnen achter met dubbele opwbslaande deuren en twee raampartijen van een meter bij twee. Alles bij elkaar voor 6800 incl. Wel 6 offertes voor opgevraagd, maar uiteindelijk zaten er drie rond die prijs. De rest 8 tot 10K
    Laatst gewijzigd door Rizz; 15-05-19 om 19:38.
    Mvg,

Richie

Fijn dat jij nog een offerte krijgt. Ik vraag nieuwe dakgoten aan en er wordt niet eens gereageerd. Eentje had wel tijd, in november!
    Het is twee dagen werk.

Gelukkig een goede gevonden, maar het wordt tijd voor de volgende crisis. Van de week stond op de NOS site dat de werkeloosheid nog nooit zo laag is geweest. De bedrijven maken woekerwinsten en de lonen zijn NIET gestegen. En maar klagen dat ze geen personeel kunnen krijgen, jaja.

Mijn broer betaald voor zijn dak dichtbouwen €8000,- meer als zijn buren dat een aantal jaren geleden deden, en dat is niet de inflatie op het materiaal.

Dus nee Wim, jij ben niet gek, de bedrijven maken het erg bont op dit moment.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Glas en roosters zijn bij alle offertes gelijk.
    Ik zou even over de grens kijken (vermist de afstand geen probleem is). In Duitsland kost dubbelglas de helft en zijn systeemkozijnen ook een stuk goedkoper, ook die van Schuco. Voor het monteren kun je vast wel twee kerels vinden die dat buiten de tijd van de bass doen (crisis of geen crisis, beunen blijft).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    16 m.u. klopt wel, slopen, plaatsen, afgetimmerd en wel.
    140 euro per uur excl is wel heel erg veel, dat krijgt geen één timmerman.
    Deze is zelfs zonder aftimmeren.

Ik had al terug gemaild dat ik dan toch tenminste ebben met letterhout verwacht. Die gaat het dus niet worden. Wil je als bedrijf de opdracht niet zeg dat dan gewoon.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Schuco kunststof kozijnen ? Die hebben toch alleen aluminium kozijnen .
    Maar wel een fors hoge offerte .

Succes Willem

Forum Rechten