Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Terras van oud zwembad maken

Hallo allemaal,

Heeft er iemand tips hoe we hier een overbrugging kunnen maken (oud zwembad) om een houten terras aan te leggen?
    ThxKlik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_20190515_170247.jpg
Bekeken:   487
Grootte:   97,8 KB
ID:        87751
    Laatst gewijzigd door Kennyv; 15-05-19 om 18:52.

Dag Kennyv, welkom op dit forum, voor wat betreft je vraag; probeer wat foto's en schetsjes te plaatsen; krijg je gerichter advies of ideeen aan gereikt, groet, Hendrick

Het kan zijn dat ik je plan verkeerd begrijp, maar ik denk dat je beter een paar kuub grond erin kunt dumpen, en dan opnieuw beginnen met fatsoenlijke terrasdragers of iets dergelijks, in plaats van hier iets over heen te moeten gaan bouwen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chilltuup Bekijk Berichten
    Het kan zijn dat ik je plan verkeerd begrijp, maar ik denk dat je beter een paar kuub grond erin kunt dumpen, en dan opnieuw beginnen met fatsoenlijke terrasdragers of iets dergelijks, in plaats van hier iets over heen te moeten gaan bouwen.
    Blijft nog een jaar of 10 zakken als je dat op die manier doet.....

Houten terras is in regel opgebouwd in de vorm van planken die op kepers dragen. Je moet een methode kiezen om de kepers netjes op hoogte te stellen. Kan door middel van een constructie van paaltjes in azobe die je ingiet in de bodem. Als de constructie te hoog is moeten de paaltjes onderling geschoord worden.... Kan door een houten onderconstructie die niet rechstreeks is ingegoten in de bodem maar op poeren of H ankers staat. Kan door het metselen van zuiltjes of muurtjes ter ondersteuning... Heel wat mogelijkheden.

Zware balken tussen stalen poten en dan lichtere balken hier dwars op en aansluiten op rand bad?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brt Bekijk Berichten
    Blijft nog een jaar of 10 zakken als je dat op die manier doet.....
    Hoezo? Er heeft toch ook ooit grond ingezeten?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Hoezo? Er heeft toch ook ooit grond ingezeten?
    Als je nu opnieuw aanvult met losse grond is die niet opnieuw draagkrachtig... Dat gaat naargelang de aangevulde hoogte meer of minder in elkaar zakken de volgende jaren. Je kan dat wat beperken door mechanisch aan te dammen (trilplaat), maar niet elimineren. Veronderstel op het zicht dat er op de diepste plaats toch gemakkelijk 1.2m moet opgehoogd worden. Terasvoeten kan je wel verstellen in de hoogte, maar eens ze onder je terras zitten kan je er niet meer aan...

is dat een betonnen bodem? want in dat geval zal je toch iets moeten voorzien dat er geen water in blijft staan

ik zou een precies een paar muurtjes metsen in snelbouwsteen tot net (10cm) boven de rand, ruimte tussen muren en wanden opvullen met steenpuin en grond
    op de muurtjes balken op en dan de terrasplanken

Ik zou er een zitkuil van maken, geen gedoe met grond. Bodem netjes bedekken, trap maken om in de kuil te komen. Vervolgens kun je deels heerlijk uit de wind zitten.

Een glazen dak dan heb je een mooie tropische kas

Forum Rechten