Leuk CNC project gevonden

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik kwam een leuk project online tegen: een binnenkas, op basis van multiplex (CNC gevormd).

Het blijkt ook nog een open-source te zijn, dus iedereen mag dit voor thuis namaken.

preview.jpg

Kan als een puzzel in elkaar gezet worden. Benodigdheden: een paar platen multiplex, schroeven, schroeftol en een hamer (en een CNC...).
Ik vind het zelf een prachtig ontwerp, zeker omdat je er ook binnenin kan zitten.

Het ontwerp gaat er vanuit dat je dit in huis zet; maar de hoogte is 2,75 dus dat lijkt me voor kantoren haalbaar, maar niet voor de huiskamer.
Maar als je dit van watervaste platen zou maken en het buiten neer kan zetten, dan heb ik wel opeens interesse...

Omdat ze met relatief kleine stukjes werken die in elkaar schuiven is alles redelijk compact, en kan je ook met een wat kleinere CNC in principe toe. Erg vernuftig allemaal. Het is dan ook door een onderdeel van IKEA ontworpen.

Het complete project is hier te vinden.
 

Bijlagen

  • dimensions_open_source_growroom.pdf
    165,3 KB · Weergaven: 52

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.