Even ter informatie voor gebruikers van een Festool TS 55 invalzaag

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
(voor sommige misschien ouwe koek)

Na een x aantal zaagsnede met mijn Festool TS55 REBQ zat het zaagsel in het afzuigkanaal helemaal aangekoekt, ondanks het gebruik van een afzuiger.
Geen probleem dus zichtvenster eruit en de kap eraf gehaald en de boel rondom het zaagblad netjes schoongemaakt.
Kap er weer op en het zichtvenster er weer in maar wat blijk het zit nu helemaal los en blijf niet meer boven zitten en valt naar onderste stand.
Nu herinnerde ik mij dat het zichtvenster er wat moeilijk eruit ging dus dacht ik, er is wat van het plastic afgebroken.
Dan maar weer een nieuwe bestellen, dus ik op de explore tekening kijken wat het nummer is en dan het bestelnummer zoeken.
Kost geen drol de verzendkosten zijn nog meer dan het artikel maar…. op de tekening zag ik ook een heel klein dingetje dat bleek een veertje te zijn en dat kon ik na de kap er weer afgehaald te hebben nergens vinden maar wel een hele kleine opening waar iets in gezeten kon hebben.
Dus bij kruis maar gelijk 2 veertjes en een zichtvenster plus 2 schroefjes waar de kap mee vast zit besteld.
Na aankomst het veertje erin gezet, het oude zichtvenster was nog heel en werkt weer zoals het hoort.

Dus let op als je de kap eraf haalt dat het veertje niet wegspringt, want het is zo klein dat je het meestal niet meer terugvind.
(ik had het niet eens gemerkt)

Mvg, :).
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik was nog vergeten te schrijven dat het aangekoekte zaagsel kwam door het zagen van planken van geïmpregneerd grenen voor in de tuin.
Het zaagsel voelde vettig aan en het was behoorlijk moeilijk te verwijderen.
Mvg, :).

@Hiertebreeddaartelang,
Nee,nee ik ben net de aderlating en depressie te boven.:D
 
Laatst bewerkt:

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Toen ik m'n ts55r kocht had ik er metteen de stofaansluiting voor de accuversie bijgekocht (destijds was de standaardaansluiting korter, en kantelde naar beneden met het gewicht van een slang eraan.) Voor deze te installeren moet die zijkap er dus ook af, en ik had toen voor de zaag aankwam al de forumthread op festoolownersgroup van dat veertje opgeslagen. (een gewaarschuwd man enzo).

index.php

index.php


Uit deze topic: http://festoolownersgroup.com/ask-f...-this-metal-clip-part-go/msg385930/#msg385930


Over die vettigheid kan ik ook meepraten, toen ik het non-ferro zaagblad voor mijn cs70 kocht bij de ijzerwarenhandel, om alu profielen te zagen, hadden ze me erbij verteld dat ik snijolie moest gebruiken... Dat koekte ook goed aan toen ik nadien weer hout ging zagen. Na de inwendige poetsbeurt, had ik besloten om in het vervolg alu maar droog te zagen (wel met verlaagd toerental)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.