boomstambladen in beslag genomen

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Ik ben er ook sterk voor om zoveel mogelijk lokaal hout te gebruiken. Er zijn genoeg soorten die qua bruikbaarheid net zo goed zijn als tropisch hout.
De partij waar het hier om gaat zal waarschijlijk verkocht worden. Vernietigen zou zonde zijn. Tekst van De Telegraaf: 'Het Openbaar Ministerie moet bepalen wat er met het hout gaat gebeuren. Het is de bedoeling zo min mogelijk te vernietigen. ,,Bij een vorige gelegenheid is het verkocht voor een goed doel dat zich richt op de natuur'', aldus een woordvoerster van de politie.'
Ik vraag me wel af onder.welk label het dan in de handel komt.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Dus de politie kan illegale producten legaal maken?
vanzelfsprekend vernietigen zonden
Maar zo komt het op de markt en kan de aanstichter (degene voor wie die boom is omgezaagd) zijn illegale hout misschien alsnog kopen en is het op de koop toe nu plotseling nog legaal ook.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Een illegaal product wordt inderdaad legaal gemaakt, want vernietigen is gewoon onzin.

Besef je wel dat het geld niet bij de criminelen terechtkomt, dus die raak je evengoed.
Je gaat een kostbaar product niet vernietigen omdat het illegaal is gekapt, dat doe je alleen bij producten waarbij ook de handel verboden zijn, zoals ivoor en wellicht een aantal houtsoorten op de Citeslijst, zoals Rio palisander, daar valt dit hout volgens mij niet onder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.