Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Ik ben er ook sterk voor om zoveel mogelijk lokaal hout te gebruiken. Er zijn genoeg soorten die qua bruikbaarheid net zo goed zijn als tropisch hout.
    De partij waar het hier om gaat zal waarschijlijk verkocht worden. Vernietigen zou zonde zijn. Tekst van De Telegraaf: 'Het Openbaar Ministerie moet bepalen wat er met het hout gaat gebeuren. Het is de bedoeling zo min mogelijk te vernietigen. ,,Bij een vorige gelegenheid is het verkocht voor een goed doel dat zich richt op de natuur'', aldus een woordvoerster van de politie.'
    Ik vraag me wel af onder.welk label het dan in de handel komt.

Dus de politie kan illegale producten legaal maken?
    vanzelfsprekend vernietigen zonden
    Maar zo komt het op de markt en kan de aanstichter (degene voor wie die boom is omgezaagd) zijn illegale hout misschien alsnog kopen en is het op de koop toe nu plotseling nog legaal ook.

Een illegaal product wordt inderdaad legaal gemaakt, want vernietigen is gewoon onzin.

Besef je wel dat het geld niet bij de criminelen terechtkomt, dus die raak je evengoed.
    Je gaat een kostbaar product niet vernietigen omdat het illegaal is gekapt, dat doe je alleen bij producten waarbij ook de handel verboden zijn, zoals ivoor en wellicht een aantal houtsoorten op de Citeslijst, zoals Rio palisander, daar valt dit hout volgens mij niet onder.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Forum Rechten