verslag miniforumdag 12/2

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste houtbewerkers/sters.
Een geweldige middag beleefd met Hans Scholte-Hugo-Jan v.d.Ploeg-Ronald Kanne-Berend55-Wilco-Jan de Haan-Pepijn-Cor v.d.Meulen-Harrie Haitjema-Fons-Bettie en het comité: Jan en Annie Pranger.
Na een voor sommigen lange reis was er koffie+koek. De meegebrachte spullen werden uitgestald en bekeken/becommentarieerd etc. Bloemen voor de gastvrouw! Het ging over hout dus een geanimeerd gesprek kwam vanzelf opgang. En natuurlijk ruim aandacht voor de perfect werkende afzuiging van Cor v.d.Meulen. Geen lawaai maar enkel een ligt zoemen. Toch maar even persoonlijk voorstellen. Toen de werkplaats in en de oude vernieuwde kopdraaibank bewonderd en de rest van het machinepark. Het klaarliggende hout en om verzorging smekende beitels/schaven vonden hun verdiende bestemming. Dit beloofd wat voor de komende onderwerpen met foto's op dit forum.
Daarna een levendige afsluitende discussie onder het genot van koffie met Fries suikerbrood.
Bettie nam de gelegenheid te baat om Annie volledig in te wijden in het spinnen. Dit wordt dus spintollen draaien - ik voel de opdrachten aankomen.
Cor moest nog meer vragen beantwoorden over zijn luchtzuiverings ontwerp. Je voelde de zuigkracht en schone lucht uitstroom zonder lawaai.
En dan natuurlijk de onderlinge contacten over hout en eigen werk. Daar worden vast meer reacties op gegeven in forum en met foto's.
Natuurlijk stonden we stil bij: hoe nu verder?? Het algemeen gevoelen was dit soort bijeenkomsten verder uit te bouwen. Maar ja, dan is een huiskamer te klein. Dus zelf iets bedenken op een centrale plaats in het land of als woodworking.nl aansluiten/participeren bij/in soortgelijke houtmanifestaties. Cor zal zijn houtcontacten eens benaderen. Komt daar wat uit dan horen jullie dat na overleg met Jaap (houtwerk en forumboss) via dit forum.
En nu enkele foto"s (er komen vast meer):
Groepsfoto - Bettie geeft uitleg aan Fons en Annie (de gastvrouw) - Cor geeft technische uitleg voor ongeveer €150,00 - de schuur in.
Een bijzonder geslaagde middag!
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Beste Forummers, zoals je ziet hebben we een zeer genoeglijke middag gehad bij Jan en Annie! Bijzonder leuk om zo in informele sfeer eens met elkaar wat uit te wisselen. Zeker als je zo gastvrij wordt ontvangen :D

Jan en Annie, reuze bedankt voor het organiseren van deze activiteit!

Groet van
Fons
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Annie en Jan,

Bedankt voor jullie gastvrijheid!
Het was een middag om niet te vergeten en iets wat zeker voor herhaling vatbaar is.
Burijn is nog even meegegaan naar Kiesvoorhout, wat geresulteerd heeft in ruilhandel. De een een schaaf, de ander wat bijzonder hout. De spullen uit Lemmer worden binnenkort zeker opgeknapt, gefotografeerd en op dit mooie forum geplaatst.

Tot een volgende forumdag!

Groeten uit een stofvrije werkplaats,

Kor
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Gelukkig hebben we de foto's nog. :lol:

Gezellige boel zo te zien. Ik hoop ook eens van de partij te zijn.
Een erg leuk idee om eigen werk mee te nemen, dat is pas leerzaam.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Mini forumdag in Lemmer
Om te beginnen moet ik de gastheer /vrouw hartelijk danken voor de gastvrijheid vandaag. Om 2 uur was het volk wel een beetje verzameld rond de koffie en de koek. Jan deed een kort praatje waarna we in de keuken naar elkaars werk konden kijken en bevragen. Wat een paar mensen al en verscheidenheid aan producten kunnen maken verrast mij altijd weer. Een eiken schaal ,gezwart of een stukje Zeeuws handsnijwerk. 20 producten op de tafel en geen een de zelfde. Hierna een rondleiding in de schuur met de “nieuwe draaibank als stralend middelpunt. Je ziet Jan er al achter staan , tot aan zij enkels in de krullen. Het aangeboden hout en gereedschap werd liefdevol bewonderd en daarna snel afgevoerd. Met nog een hapje en een drankje de middag afgesloten. Dat dit naar meer smaakt staat als een paal boven water. Er komen plannen voor een volgende forumdag.

Jan en Annie Pranger bedankt

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Fijne Mensen,

Erg spijtig dat ik er niet bij kon zijn. Ik zie veel bekende gezichten op de foto's. Leuk dat zo een groep mensen bij elkaar komt met een zelfde liefde voor hout.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Sluit me helemaal bij Rick aan. Ik vond ons gezamenlijk optreden op de beurs in Drachten vorig jaar al zo geweldig en hier is nog wat meer tijd voor eigen spullen en onderling contact. Leuk verslag ook Hugo, is het misschien mogelijk om de namen onder de groepsfoto te zetten??
Jammer dat Lemmer zo noordelijk ligt voor veel forumdeelnemers, misschien de volgende wat zuidelijker........... bij mij :lol: :lol: ???

jaap
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Erg leuk zo'n forumdag, niet alleen erg leuk, maar ook om eens kennis te maken met leden van dit forum, en ook eens te praten over meegenomen werkstukken.
Was voor mij te ver om naar het hoge noorden af te reizen, eigenlijk ook erg jammer.
Misschien de volgende keer op een meer centrale plaats ergens in het midden van het land, zodat er meer leden komen, denk hierbij ook aan onze Belgische vrienden.
Ad
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
een prachtige middag in lemmer fam pranger bedankt , erg mooi werk gezien en mooie machines

groetjes berend
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.