Mini bovenfrees Ryobi

WR1944

Oud hout
Ik ben een serie keukenkasten aan het voorbereiden. Het karkas wordt van 18 mm multiplex gemaakt. De kopse kanten die in het zicht komen worden afgeplakt met berken opstrijkband. Dat is iets breder dan het hout zodat het overstekende randje er af moet. Dat deed ik op velerlei manieren en geen van die manieren stond me aan. Toen zag ik ergens op het Internet hoe iemand met een mini bovenfrees die randjes weg haalde. Dus kwam er een Ryobi freesje bij in het arsenaal. Het werkt op een accu die er niet bijgeleverd werd. Het was een "tool only" maar dat bleek wel uit de prijs van $70 + 6% BTW.
Voor het flush frezen heb ik een voet gemaakt. Voor de verspringing in de voet kon ik mooi de frees testen. Het ging perfect.
De spantang is 1/4" en er zit een LED-lampje in dat de werkplek goed verlicht.
https://www.homedepot.com/p/RYOBI-1...ith-Tool-Free-Depth-Adjustment-P601/206955202

P1010271q.jpg

P1010270q.jpg

P1010269q.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Leuk speelgoed heb je weer gekocht
Ik heb dezelfde maar dan van Makita
Echt superhandig
En omdat het zonde snoer werkt pak je hem ook veel vaker
Veel plezier ermee
Mvg Leroy
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Echt een speeltje uit de categorie 'je kunt zonder maar als je het eenmaal hebt had je gewild dat je het eerder had aangeschaft'

Heb laatst een speciaal fineersnijderdingtoestand gekocht... Maar dit wat inderdaad ook een goede manier geweest, de machine en frees had ik al liggen...
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Sws is die hele 18V Ryobilijn erg interessant. 70 machines, zelfde accu's. Accu's zijn aan de prijs, maar de machines zijn relatief goedkoop en niet slecht, wat ik er zo over hoor en lees. Voor de hobbyist meer dan voldoende iig. Er staat bij mij iig ook het e.e.a. op het verlanglijstje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.