Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    Die optie over weeg ik idd ook

Tijd voor het dak, poeh.... Da's een hele lap
    De daktrim komt er later op, als ik de gevelbekleding heb geplaatst.

IMG_20190416_193559.jpgIMG_20190420_113933.jpg

Man je gaat zoveel plezier van je werkplaats hebben.

Mooi en professioneel gedaan.

Succes.

Gr Danny

Dat wordt een mooie grote ruimte! Op een mooie locatie ook zo te zien

Het is egaline geworden. Ik heb nu een strakke vloer en zal aankijken hoe deze zich houdt.
    IMG_20190517_154526.jpg

- - - Updated - - -

De man loopt op spijkerzooltjes ☺️

Deze deuren al een jaar geleden voor een prikkie op de kop getikt, wie wat bewaard heeft wat.

IMG_20190521_155433.jpg

Nu verder met de binnenkant... Isolatie, dan dampdichte folie en Osb er tegenaan. De OSB ligt al klaar. Nog ff stevig klussen dus.
    IMG_20190522_162704.jpg

Mooi project dezelfde grootte van wat ik nu aan het maken ben. Wat heb je gebruikt voor de borstwering / rand onderkant? Welk type / merk blokken en hoe heb je dat aan de buitenkant afgewerkt (graag foto?)? Ik kijk nu naar BIA blokken maar krijg nog niet echt een goed beeld of die nu geschikt zijn (vocht optrekken - waterdicht?). En hoe heb je de wanden verankerd? Vroeg me af of ik met gebruik van deze blokken een draadeind in kan metselen (lijmen) of dat het beter naderhand met een chemisch anker kan.
    Welke maat zijn de staanders die je hebt gebruikt?

Ik heb tussen beton en vuren balken DPC folie. Dat gaat al 6 jaar prima. Bij mij zitten de balken vast met chemische ankers, direct aan de betonnen vloer dus. Aan de westzijde heb ik bij de deur de balken in het zicht. Altijd kurkdroog en niets van rot zichtbaar. Aan de buitenzijde zit de damp open folie tot aan de piepschuim fundering. Praktisch gezien kan er dus nauwelijks meer vocht bijkomen dan dat er in de lucht zit.

Ik heb dezelfde route gevolgd als kees. Eerste laag zijn gewoon kalkzandsteen lokken. Daarop de liggersen daarop staanders., deels 140x50, de voormalige dakdragers van de carport en de rest 94x45. Dit op folie en chemische ankers. Vanaf buiten gezien, gevelbekleding (foto's volgen bevestigd op Pannelatten, damp-openfolie, dan tussen de staanders geïsoleerd met steenwol, dan dampdichte folie en aftimmeren met OSB.
    Er is dus ventilatieruimte tussen gevelbekleding en de damp-openfolie.
    Dat staat wel een tijdje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr_diy Bekijk Berichten
    Mooi project dezelfde grootte van wat ik nu aan het maken ben. Wat heb je gebruikt voor de borstwering / rand onderkant? Welk type / merk blokken en hoe heb je dat aan de buitenkant afgewerkt (graag foto?)? Ik kijk nu naar BIA blokken maar krijg nog niet echt een goed beeld of die nu geschikt zijn (vocht optrekken - waterdicht?). En hoe heb je de wanden verankerd? Vroeg me af of ik met gebruik van deze blokken een draadeind in kan metselen (lijmen) of dat het beter naderhand met een chemisch anker kan.
    Welke maat zijn de staanders die je hebt gebruikt?
    Ikzelf heb voor mijn tuinhuis ytong stenen uitgemetseld (zijkanten met ytonglijm) en de houtskelet wanden daar ingeschroefd (borgh heeft daar speciale schroeven voor).
    Heb voor de eerste geprobeerd dat weer op te tillen met één enkele schroef en dat zat al zeer vast (kwam niet los). Ik heb één schroef per 'vak' geplaatst. Ik schroefde dan gewoon door de DPC folie.

Forum Rechten