Nieuw lid uit de Zaanstreek

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
108
5
Zaanstad
Goedemiddag,

Ik heb al 1 reactie gegeven in een topic, maar vind het wel zo beleefd om mezelf even voor te stellen.
Woonachtig in Zaandam.
Ik hou van knutselen: Beetje klooien met hout, plastic, metaal. Vind het vooral leuk om een beetje te klungelen met vanalles en nog wat.
Heb voor mijn werk helemaal niets met dit soort techniek van doen, maar ik hou van systeempjes en handige oplossingen.

Op dit moment wonen wij in een appartement, maar ik heb wel een aparte ruimte elders in Zaanstad waar bijna al mijn gereedschap staat.
Misschien kan ik beter zeggen 'stond' want bij een inbraak is bijna al mijn elektrische gereedschap zoals een afkortzaag, boormachines, reciprozaag, bovenfrees, kolomboor, haakse slijpers, lasapparaat, gevulde garage-gereedschapskast en nog veel meer, gestolen. Inclusief een aanhanger die in dezelfde ruimte stond.
Daar wordt je heeeeeel chagrijnig van. Het was geen topmateriaal zoals Festo, maar wel wat blauwe Bosch en DeWalt bijvoorbeeld.

Deze inbraak maakt me ook wat huiverig om weer groots te investeren. Ik heb wel wat nieuwe spullen gekocht, maar daar zit veel goedkope brol bij.
En dat is zo onnauwkeurig dat ik daar weer chagrijnig van wordt. :D

Wij gaan over (hopelijk) een jaar of 2 jaar verhuizen naar een andere woning. Ergens aan de rand van een groter dorp of een stad, maar wel met ruime grond rondom het huis en mijn grote droom: Veel werkruimte. En dan bij het huis. Groot hek erom en een nog grotere hond.

Daar wil ik een werkplaats inrichten. Met mooie spullen zoals een zaagtafel, mooie werkbank, vandiktebank(je), afkortzaag, kolomboor, freestafel, afzuiginstallatie. Affijn, jullie kennen het wel.
Niet dat ik dagelijks dingen zal gaan maken, maar 'geluk' voor mij is goed gereedschap dat heel precies is. Economisch gezien vaak waanzin, maar ik hou er van.
Voorbeeldje: Ik heb een speciale tang waarmee je adereindhulsjes vanuit 4 zijden mooi samenknijpt. Die heb je toch al snel 1 x per jaar nodig... dus economische gezien absurde aankoop.

Ik ben lid geworden van het forum omdat ik hout het mooiste en meest logische materiaal vind om mee te werken.
Als wij een ander huis hebben, wil ik ook zelf een hoop gaan doen. In ons vorige huis had ik zelf de keuken ontworpen, geholpen bij het bouwen in een timmerwerkplaats, alle apparatuur zelf gekocht en daardoor had ik de keuken voor 25% van wat hij me anders gekost had.
Ook wil ik andere zaken (zoals een betonnen aanrechtblad) zelf gaan maken. Is allemaal niet supermoeilijk. Maar daarvoor moet je bijvoorbeeld wel een zorgvuldig gemaakte mal hebben.
Dus van belang dat je gereedschap goed is, en dat je niet steeds met een afwijking zit.

Ik hoop dat dit - veel te lange - verhaal iets meer duidelijk maakt wat mijn insteek is, en ook om aan te tonen dat ik nog echt een groentje ben.
Ik heb wel heel wat getimmerd, geboord en gezaagd in mijn leven, maar was toch vaak een beetje lomp en te kort door de bocht.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Welkom op het forum.
Zo'n inbraak zal er flink inhakken. Niet alleen een enorme deuk in je vertrouwen in de medemens, maar ook omdat je gewend bent aan je eigen gereedschap. Je weet precies hoe je alles moet instellen, wat de afwijkingen zijn enz.
Nu moet je alles weer opnieuw inwerken.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Welkom op het forum. Misschien in zwaar gietijzer investeren? Maar evengoed erg vervelend om je mooie spullen kwijt te raken door diefstal.


Met vriendelijke groet, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.