Schakelaar "pakt" niet gelijk

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Beste mensen, ik heb een tweedehands zaagtafel op het oog voor mijn nieuwe werkplaats. Nu hoor ik van de huidige eigenaar dat er een probleempje is met (wat hij denkt) de schakelaar van de machine. De schakelaar moet nl wat langer ingedrukt worden voordat de machine start.
Ik ben op dit moment niet in staat ter plekke te gaan kijken omdat ik net aan mijn voet geopereerd ben (komt goed).
Van electronica heb ik helaas helemaal geen verstand.
Iemand enig idee of dit een kwestie is van het vervangen van de schakelaar of dat het probleem ergens anders gezocht moet worden? Ik snap dat het een beetje onhandig is dat ik nu niet bij de machine kan komen maar wil het ding graag reserveren omdat deze voorlopig goed bij mijn wensen past.

Ik zal een apart topic gaan starten vwb de bouw van mijn nieuwe werkplaats 😉

Bij voorbaat dank!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Als de machine na het wat langer in drukken van de schakelaar gewoon goed werkt, lijkt me dat geen groot probleem. Schakelaar repareren of vervangen.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
hmmm
Ene schakelaar pakt of pakt niet en er zit zelden ene vertrager op...

Meeste kans is een defect houdrelais (vuil in de behuizing waardoor de bewegende delen trager zijn.. ik denk aan harsen van het hout ).. maar zonder dit ding te hebben bekeken is het moeilijk te zeggen of het dit is.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Het zou ook een slechte start condensator kunnen zijn.
Of een hele vuile motor.
Of een hele vuile schakelaar.
Of een te dun aansluitsnoer.
Of een combinatie van alles hierboven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.