Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Schakelaar "pakt" niet gelijk

Beste mensen, ik heb een tweedehands zaagtafel op het oog voor mijn nieuwe werkplaats. Nu hoor ik van de huidige eigenaar dat er een probleempje is met (wat hij denkt) de schakelaar van de machine. De schakelaar moet nl wat langer ingedrukt worden voordat de machine start.
    Ik ben op dit moment niet in staat ter plekke te gaan kijken omdat ik net aan mijn voet geopereerd ben (komt goed).
    Van electronica heb ik helaas helemaal geen verstand.
    Iemand enig idee of dit een kwestie is van het vervangen van de schakelaar of dat het probleem ergens anders gezocht moet worden? Ik snap dat het een beetje onhandig is dat ik nu niet bij de machine kan komen maar wil het ding graag reserveren omdat deze voorlopig goed bij mijn wensen past.

Ik zal een apart topic gaan starten vwb de bouw van mijn nieuwe werkplaats 😉

Bij voorbaat dank!

Als de machine na het wat langer in drukken van de schakelaar gewoon goed werkt, lijkt me dat geen groot probleem. Schakelaar repareren of vervangen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2013
    hmmm
    Ene schakelaar pakt of pakt niet en er zit zelden ene vertrager op...

Meeste kans is een defect houdrelais (vuil in de behuizing waardoor de bewegende delen trager zijn.. ik denk aan harsen van het hout ).. maar zonder dit ding te hebben bekeken is het moeilijk te zeggen of het dit is.

Ok, dank jullie, dan voorzie ik geen grote problemen. Desnoods de schakelaar vervangen, dat lukt me nog wel.

Als je omdenkt kun je het zien als een extra veiligheid. Je kunt de machine niet per ongeluk starten:-)

Het zou ook een slechte start condensator kunnen zijn.
    Of een hele vuile motor.
    Of een hele vuile schakelaar.
    Of een te dun aansluitsnoer.
    Of een combinatie van alles hierboven.
    Groeten, Raymond

of een inschakelbeveiliging

Of de koolborstels?

welk merk weet nl dat metabo/electra beckum op deze manier beveiligd

Forum Rechten