Cursus Dus...

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Eindelijk er achte rgekomen waar het plaatje "in the middle of nowhere" ligt :mrgreen:

Het was echt een goede bestede middag zeg, goed ontvangen en hoop geleerd.

Vanavond toch nog maar eens aan het wetten gaan met de schaaf. OP de cursus ging het prima met mijn eigen schaaf. Thuis op eiken ging het ook nog even goed en plots alleen nog maar happen. Die praxix Stanley is ws gewoon snel bot :cry:
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Cursus was uitermate informatief, zowel veel bijgeleerd als bevestiging gekregen van zaken waar ik nog onzeker over was...
Ging lekker, Caspar;-)

Wil me tussen enkele opdrachtjes door volop in het profielschaven storten :lol:

Ook wel leuk als je bedenkt dat jij de jongste was, en toch zo goed uitgelegd kreeg wat er essentieel is aan het 'schaafproces'...

Het was de rit zeker meer dan waard!
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Hoi Caspar,
Het was inderdaad zeer de moeite waard en ik heb me erover verbaasd dat jij zoveel bruikbare en nuttige informatie kan vertellen over schaven.
Bedankt Nol
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Steven Gauwberg zei:
Oh, @klusfoobje:
Misschien was je tegendraads aan het schaven op het laatst, of wou je teveel ineens afnemen?
Eikenhout is wat harder dan het iepen van gisteren hé;-)

Succes met het slijpen en wetten!


Ik moet aan het wetten vermoed ik :)

In eerste instantie ging het prima mooie dunne krullen, maar daarna trok de schaaf het niet meer op het eiken ( niet tegendraads). Vuren ging daarna nog wel even.

wetten dus :)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Mijn wetstenen zijn intussen gevlakt, dus ik kan er ook tegenaan! Vandaag nog eens wat geoefend tijdens de avondles en dat stuk grenen was nog nooit zo glad geweest ;) Eik was idd ook hier een stuk lastiger, maar dat ligt vermoedelijk aan de vouw denk ik?

Mijn leraar had in elk geval nog niet vaak zo'n glad stuk hout in handen gehad (tenzij na vernis). Weer goeie punten gescoord :mrgreen:
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ik wil jullie allen bedanken voor een prettige sfeer, voelde me erg voldaan achteraf.

Jullie moeten niet vergeten dat ik net zoveel leer van dit soort dingen als jullie...

groet,

Caspar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.