Cursus Dus...

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Nou ik bied aan om op een zondag wat te vertellen over schaven, slijpen, werken met schaven...

Weet niet meer wat ik de vorige keer rekende voor de cursussen die ik reeds heb gegeven, mischien wil iemand mij hier aan herrineren, dan lijkt het me fair om die prijs weer te gebruiken.
Mochten mensen het teveel vinden, spreek en onderhandel zou ik zeggen, doe daar niet moeilijk over.
Ik zou zeggen 3 tientjes bij meer dan 5 personen en 4 tienjes als het onder de vijf zit.
daarvoor kan ik wel uitgebreid wat voorbereiden om te kunnen laten zien.

Ik hoor het wel
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Oké Caspar ik ben geinteresseerd, waar vindt het plaats?
groetjes Nol
 
D

DervishD

Guest
Zoveel valt er niet over te vertellen. Gewoon zorgen dat de beitel scherp is en op de juiste diepte is ingesteld. Het is maar een schaaf, geen vierzijdige vandiktbank.
 
D

DervishD

Guest
jpandriesse zei:
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks :roll:

Draai maar eens een week met mij mee op de werf waar ik werk, dan kom je er achter of ik wel of niet weet waar ik over praat.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dan zou juist jij moeten weten waar je over praat ipv zo'n onzinnig antwoord neer te zetten.

Elke hansworst kan met een klein beetje uitleg werken met een 4-zijdige vlakbank (inclusief ikzelf :mrgreen: ), maar het echt hand-vakwerk, dat is er maar voor weinig weggelegd.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Caspar Labarre zei:
Weet niet meer wat ik de vorige keer rekende voor de cursussen die ik reeds heb gegeven, mischien wil iemand mij hier aan herrineren, dan lijkt het me fair om die prijs weer te gebruiken.
Vorige keer waren we met drie (later twee) en toen heb je €40 gerekend. Je hebt dus geen last van inflatie ;-) Ik vond het de moeite waard in elk geval.

Arthur
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vind het hoogst intressant !

Ben een beginner en ik vind schaven erg moeilijk.
Moest van een stukje je hout alles haaks en opdikte schaven .... bleef schaven .
Moest een steel van een houten hamer worden die ook weer taps toe loopt heb me er de @$%#@#!@@ (PIEP) op zitten schaven.

En heb voornamelijk een scheve schaaf geschaafd en af en toe (vaak) was het mij niet meer duidelijk wat ik aan het doen was alhoewel het was mij wel duidelijk dat ik behoorlijk aan het klooien was.
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
mocht het nog niet zijn opgevallen, ikkuh wil erg graag een dagje komen :lol:

De genoemde bedragen zijn het me meer dan waard.

Mochten er mensen vervoer nodig hebben dan ben ik wel bereid ze mee te nemen mocht het een beetje te doen zijn qua oppikken.


oh ja, wat betreft de opmerking dat het erg simpel is...

stuccen is ook niet moeilijk. Als je tenminste niet meer eisen stelt dan wat gips op de muur smeren. Wil je het strak krijgen dan moet echt de kneepjes leren. :ugeek:
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
maar voor steven niet zei die net, dus moeten we een datum bedneken waneer iedereen kan!

dus kijk in jullie agenda en noem de dichtst bijzijnde zondag die je kunt en eventueel ook andere zondagen. Dan komen we er op die manier uit...
 
A

Athanor

Guest
DervishD zei:
Zoveel valt er niet over te vertellen. Gewoon zorgen dat de beitel scherp is en op de juiste diepte is ingesteld. Het is maar een schaaf, geen vierzijdige vandiktbank.

Jammer dat je met je reactie de behoefte ontkent van anderen die niet jaaaaren in de scheepsbetimmering hebben gewerkt. Je begrijpt toch wel dat er een niveauverschil kan zijn tussen forumdeelnemers?

Ik zou je willen uitnodigen zelf eens te komen foto's en beschrijvingen van waarschijnlijk fraaie werkstukken die je in de praktijk hebt gemaakt. Op die manier kun je je grote ervaring op een meer constructieve wijze etaleren en steken wij er wat van op. Bovendien wordt het forum daarmee waardevoller. Kijk daarbij ook eens naar de manier waarop je collega Tuoh ons in zijn brede vakkennis laat delen.

Groet van Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.