Te koop gevraagd: Afkortzaag makita LS1040 / MLS100

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Beste allemaal,

Mijn huidige afkortzaagje heeft definitief de geest gegeven, en wil nu investeren in een andere zaag. :)

Een 'traditionele' afkortzaag heeft van die grote geleidingsstangen aan de achterzijde. Deze zitten i.v.m. ruimte redelijk in de weg bij mij.
Daarom ben ik op zoek naar een afkortzaag zonder deze stangen. De breedte capaciteit bij het zagen is bij mij niet van groot belang, als ik kijk naar de
afgelopen jaren hoeveel ik echt zulke brede stukken met de afkortzaag moest afkorten is het op 1 hand te tellen. En anders kan je je werkstuk altijd nog even omdraaien.

Wellicht heeft iemand van hier nog zo'n zaag staan, en mocht deze hem toevallig willen verkopen.
zo niet, dan wellicht de ervaringen delen :rolleyes:

MAKLS1040.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dewalt bijvoorbeeld heeft geen stangen achter de machine. Maar die heeft ze inwendig. Zo heb je wel een groot zaagbereik en geen ruimte achter de machine nodig. En zo zijn er nog een paar merken die dat hebben. Of wil je persé Makita?
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Makita heeft de voorkeur. Noem het onzin, maar 't is toch een tik he.
Ik weet dat Festool ze heeft (maar buiten budget) en ook Makita op hun recente zagen (LS1019L), maar ook die is buiten budget.
En daarnaast heb ik die grote trekbreedte ook niet persé nodig.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Correct, maar vandaar opzoek naar ervaringen van gebruikers hier, en wellicht heeft iemand er nog eentje staan die hem verkopen wilt.. :)
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Ha Sjoerd, heb helaas geen zaag voor je, maar misschien is de radiaalzaag die LN hier op het forum aanbied een overweging waard (https://www.woodworking.nl/showthread.php?27219-Opgeknapte-Dewalt-DW125-radiaalzaag/page2). Rekt misschien ook je budget wat op, maar voor dat geld krijg je wel een veelzijdig stuk gereedschap dat meer kan dan alleen nauwkeurig afkorten. Of dat qua plaats een optie is weet ik even niet, maar volgens mij wil LN je met plezier helpen als je vragen hebt.
Zou dan alleen niet te lang wachten, want die machines zijn best gewild, en zover ik vanuit het forum kan halen, levert LN een prima staaltje opknapwerk. De foto's zijn in ieder geval veelzeggend :)
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Inmiddels eigenaar van een MLS100.

61t0yREjDrL._SX425_.jpg


Allen bedankt voor de reacties!
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Hoi Sjoerd, Tis geen Makita die ik heb maar wel een Metabo .. gekocht in Dec 2018. Ik ben dus well op zoek naar een afkort zaag met een langere zaagsnede. Laat maar weten of een Metabo ook in de smaak valt
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Hoi Nees, zoals te lezen in de post van 8 mei ben ik al voorzien, bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.