Er is er eer 1 met 1000 berichten... en de winnaar is......

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Jaap..... gefeliciteerd met 1000 bijdragen aan dit mooie forum... en als we het aantal kilometers meten wat deze 1000 berichten hebben overbrugd dan ben je zelfs verder dan koploper Rick :mrgreen:

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Re: Weer 1 met 1000 berichten..... en de winnaar is......

Dat is een feestje Jaap !! Ik zag dan Fons er ook niet ver vanaf is.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Onzin ? :cry: Ik ben van mening dat iedereen zijn of haar bijdrage van belang is voor dit forum. Het forum moet een plek zijn waar gelijkgezinden elkaar vinden en hun voorliefde voor het bewerken van hout kunnen bespreken. Ieder heeft op zijn manier weer behoefte aan het openen van een nieuw topic. Om over onzin te spreken gaat mij wat kort door de bocht.

Joepie, puntje erbij voor rick :D :D
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
rickkoorman zei:
Ik ben van mening dat iedereen zijn of haar bijdrage van belang is voor dit forum.

Om maar de hand in eigen boezem te steken. Ik durf wel te beweren dat niet elke reactie mijnerzijds van belang was voor dit forum :mrgreen:

Feli Jaap, dat is vast wel een lekker biertje waard. :mrgreen:
Hebben ze daar trouwens een beetje lekker 'lokaal' bier?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
timmertje zei:
als onzin topic's opent en met onzin reageert , kom je wel aan je punten .
zoooo , nu heb ik er ook weer een puntje bij . :mrgreen:


Dank je timmertje. Onzin topics hebben wij hier niet, bonuspunten zou je moeten krijgen voor het starten van een nieuw topic :D :D .

jaap
 

WR1944

Oud hout
Ik moet Timmertje een heel, heel klein beetje gelijk geven.
Sommige reacties geven slechts een bevestiging van een voorgaande posting zonder een verdere inhoudelijke toevoeging. Dat zijn opmerkingen als: Daar ben ik het mee eens, Mooi gedaan, etc. Dat dergelijke zaken in iemands gemoed opwellen is heel begrijpelijk en past vaak bij het karakter van het onderwerp en van het forum.
Het is een beetje dubbel want als ik zelf een nieuw onderwerp post waardeer ik eventueel commentaar. Als er helemaal geen reactie komt ga je jezelf afvragen of het onderwerp wel interssant genoeg is voor de lezers. Misschien moeten we de FaceBook kant uit waar je een knop bij een onderwerp kan indrukken met: Like of Unlike. Dat geeft een zichtbare statistische waardering van een onderwerp.
Sommige websites moeten woekeren met de ruimte op het Internet. Dan lees je vaak in de voorwaarden dat men verzocht wordt terughoudend te zijn in het schrijven van reacties die niets wezenlijks aan de discussie toevoegen.
Het is absoluut niet mijn bedoeling de spontaniteit uit het forum te halen. Dat is één van de belangrijkste aspecten van dit forum, dat ik hogelijk waardeer. Na m'n e-mails is dit het eerste station waar ik stop na het aanzetten van de computer.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
@WR1944 / Timmertje
Ondanks dat ik wel snap welke kant jullie uit denken ben ik het er niet mee eens, vaak bevatten de opmerkingen die aangeven of iemand iets mooi of niet mooi vind ook informatie voor degene die het gemaakt heeft of zitten er kleine tips bij hoe hij of zij het anders gedaan zou hebben.

Alleen "ik vind het mooi" is dus een bevestiging van een mooi stuk werk waar hij of zij niets aan zou aanpassen wat noemenswaardig is.

Een forum met alleen inhoud is geen forum maar komt in de buurt bij een encyclopedie en voor mij persoonlijk is dat minder leuk dan een forum waar ook blijken van waardering worden gegeven.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
@Timmertje
Over de plek en functie kun je discussiëren en een mening hebben. Voor mij valt het onderwerp onder het sociale aspect wat naast kennis over houtbewerking en uitwisseling van allerlei ideeën ook maakt dat mensen hier graag komen.

Vanuit dat perspectief bevorderd het het forum en is het dus nuttig.... vind ik...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Scheppie zei:
@Timmertje
Over de plek en functie kun je discussiëren en een mening hebben. Voor mij valt het onderwerp onder het sociale aspect wat naast kennis over houtbewerking en uitwisseling van allerlei ideeën ook maakt dat mensen hier graag komen.

Vanuit dat perspectief bevorderd het het forum en is het dus nuttig.... vind ik...

Helemaal mee eens!! Persoonlijk vind ik dat er ook wel wat meer gereageerd mag worden, zeker als iemand zijn eigengemaakte werkstukken toont. Alleen maar een "mooi" en "prachtig" is voor de poster een stimulans, maar er wordt maar heel weinig over stijl en vormgeving gediscussieerd. En dat is toch de grootste stap die je moet maken als je het houtbewerken een beetje begint te kennen. Eerst dacht ik bij de opmerking van de duimomhoog van wr1944, niet zo'n gek idee, maar het is te simpel. We mogen best opbouwend kritisch naar elkaar zijn.

jaap
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik denk dat het discussiëren over stijl en vormgeving een beetje een gebed zonder einde is. Dat is mijns inziens meer een kwestie van smaak en over smaak......
Het 'nutteloos' een reply geven met enkel mooi/gaaf/cool/etc. is inderdaad van belang als stimulans, maar zo is het kunnen geven van kritiek, mits men elkaar in zn waarde laat, ook van belang. Als een post uitmond in een technische discussie (wel start onderwerp gerelateerd) vind ik dat persoonlijk helemaal mooi. Er zit hier zoveel vakkennis waar ik als 'amateurtje' alleen maar van kan leren/smullen.

Wat ik wel mis op dit forum is een heel simpel klets topic. Nu word er steeds een topic aangemaakt voor 1 onderwerp, en dat vreet denk ik ruimte, plus dat dit de overzichtelijkheid niet ten goede komt. Ook heb ik wel eens wat gelezen/gehoord, wat je zou willen delen en om daar nou een topic voor aan te maken.....
Als je zoiets kan bundelen in 1 topic lijkt me dat prima en komt ten goede van het delen wat klets/pritpraat (of hoe dat ook eerder genoemd werd). Mocht er een bepaald onderwerp uitmonden in een technische discussie, dan zou daar weer een topic voor geopend kunnen worden.

Just my 2 cents.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ben het met Joris eens. Op een ander zelfbouwforum waar ik redelijk actief ben is er een sub-forum: Kantine. Hier kan iedereen een topic aanmaken om lekker slap te ouwehoeren e.d. zonder dat andere topics vervuilt worden! Tevens is dit ook een plek waar je er achterkomt dat er meer gemeenschappelijke interesses zijn!

Thom
 

WR1944

Oud hout
Scheppie zei:
Ondanks dat ik wel snap welke kant jullie uit denken ben ik het er niet mee eens, vaak bevatten de opmerkingen die aangeven of iemand iets mooi of niet mooi vind ook informatie voor degene die het gemaakt heeft of zitten er kleine tips bij hoe hij of zij het anders gedaan zou hebben.

Als je mijn tekst goed leest is dit precies wat ik bedoel met iets toevoegen aan de posting. Dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Als we dat zouden hebben welk probleem zou er dan opgelost zijn?

levert dat niet een versplintering op van de posts, gaan we dan iets roepen over een post in een ander forum?

Er kan best een Off-topic topic komen als vergaarbak voor van alles, zo wordt nu volgens mij de bovenste gebruikt maar of dat nou zo'n probleem is. "Werken met hout" is ook best een breed begrip toch?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is een hele aardige discussie, er wordt hard nagedacht om het forum wat te veranderen en naar ik hoop te verbeteren. Ik maak daar een nieuw sticky onderwerp voor aan.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.