advies gevraagd aantal teak balkjes voor stuurhut

nog een Wouter

Nieuw lid
6 mrt 2014
13
0
Beste houtbewerkers,

Meestal werk ik met plaatmateriaal en bamboe, maar voor een klein klusje mag ik nu promoveren naar de echte hardhout divisie. Ik heb er alleen mijn weg nog niet gevonden.

Om een kozijn van mijn stuurhut te repareren zoek ik een paar teak balkjes:

2 stuks 700 x 38 x 79

4 stuks 1100 x 35 x 64

Alleen een klein deel zit in het zicht, dus over nerfstructuur maak ik me geen zorgen, maar het moet wel goed genoeg zijn om de weersinvloeden te doorstaan.

Weten jullie adresjes waar dit voor een schappelijke prijs te krijgen is, en ze het ook op maat kunnen leveren? (heb alleen een invalzaag, geen zaagtafel)

ik heb een offerte liggen bijna 400 euro, dat lijkt me flink aan de prijs..

Bedankt!
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Dag Wouter,
Welkom in de scheepstimmerwereld!
Teak is prachtig hout en gaat een mensenleven mee, ook plantageteak. Maar het is verschrikkelijk duur.
Die offerte van bijna 400 euro (ik neem aan dat dat inclusief BTW is) is helemaal niet raar, vooral ook omdat het op maat geleverd wordt.
Als je het goedkoper wilt, dan kun je bij jachtwerven langs gaan; misschien ligt er zo hier en daar een restant. Gaat je wel veel tijd kosten en je zult het meestal zelf moeten voorbewerken.
Met een beetje geluk (en veel tijd!) kun je wel eens tweedehands teak vinden, bijvoorbeeld van dekken van gesloopte marineschepen.
Wim.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Je kan ook nog iroko overwegen
Het lijkt erg op teak is alleen minder fijn te bewerken door veel kruisdraad en het werkt veel meer
Ik zou voor de 400 euro optie gaan !
 

nog een Wouter

Nieuw lid
6 mrt 2014
13
0
Bedankt voor het meedenken.
ik heb wat tweedehans teak inclusief wat andere stukjes hout kunnen vinden voor de helft van het geld.
het is een gokje, maar het zit uiteindelijk ook niet heel erg in het zicht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.