Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodlex Bekijk Berichten
    Ik heb pas mijn eiken tafelblad gezwart met oost indische inkt en daarna met Skylt Titanium afgewerkt met een mooi resultaat vind ik zelf. Is dat nog een optie?

groeten,
    Lex
    Ja, laatst op youtube een filmpje gezien waarbij 1 laag beits en 1 laag zwarte houtolie werdt gebruikt. Was in het engels en ze noemen het allebei "stain".

Ik wil graag diepzwart maar wel mat en niet vettig/olieachtig.

Mijn blad is diepzwart en erg mat. Als je wilt kan ik morgen een foto plaatsen. Laat maar weten.

Lex
    Het is maar waar je van hout

Mijn blad is diepzwart en erg mat. Als je wilt kan ik morgen een foto plaatsen. Laat maar weten.

Lex
    Hallo Lex,

Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet. 1 laag oost-indische inkt en daarna skylt eroverheen? Heb je ook een naam van die oost-indische inkt?

Ik heb pas mijn eiken tafelblad gezwart met oost indische inkt en daarna met Skylt Titanium afgewerkt met een mooi resultaat vind ik zelf. Is dat nog een optie?

groeten,
    Lex
    Heel hartelijk dank voor deze tip. Vandaag een potje inkt gehaald bij de lokale hobby winkel. 2.95 voor 30 ml en gelijk getest op eiken parket delen. Het wordt schitterend mooi zwart, en dringt er nog diep in. Na drogen beetje geschuurd, geen hout te zien en wat er af komt is zwart poeder. Daarna nog laagje gedaan. Het is ook extreem zuinig in gebruik. Zal de plankjes nog eens aflakken met skylt om het effect te zien.

Het is net als water dus de houtnerf blijf je zien. Werkt stukken beter als het azijn trucje en gegarandeerd egaal zwart.

Hoi Guido,

Graag gedaan. Ik had de tip gevonden ergens in een Youtube filmpje en ook eerst geprobeerd op een eiken vloerdeel. Het resultaat sprak mij ook erg aan. En na de Skylt Titanium vond ik het nog mooier en geeft er ook niets meer af.

Voor andere die wellicht meelezen en benieuwd zijn naar het resultaat, hierbij wat foto's. Valt niet mee om een goed resultaat foto van te maken met het licht dat binnenvalt op mijn tafel, maar ok.

Ik heb overigens twee lagen inkt en twee lagen Skylkt gebruikt. De inkt aangebracht met een kwast en de Skylt met een lakroller.

2019-09-07 14.47.37.jpg2019-09-07 14.47.25.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Woodlex; 07-09-19 om 18:36.
    Het is maar waar je van hout

Ligt het aan mij maar ik zie hier geen eiken in. Wel een heel mooi afgewerkt oppervlak. Ook de nerg is weg.

Forum Rechten