Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Schaal wilde kastanje

Vandaag een kurkdroog stuk wilde kastanje rondgezaagd met de lintzaag en daarna opgespannen in de draaibank. De schaal is meen ik goed gelukt, het is lastig hout omdat je snel vezels lostrekt. Ik heb hem eerst geschuurd tot korrel 800, daarna met sandingsealer ingesmeerd en wederom geschuurd tot korrel 800. Daarna afgewerkt met minerale olie van de Ikea.
    De diameter is 28cm, de hoogte 10cm. de wanddikte is 2cm, ik houd wel van wat robustere schalen wbt de wanddikte.
    20190502_231510.jpg
    20190502_231500.jpg
    20190502_231456.jpg
    20190502_231447.jpg

Leuk....

Als je nou een knappe draaibank had gehad, had je misschien nog wat groters kunnen draaien
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Leuk....

Als je nou een knappe draaibank had gehad, had je misschien nog wat groters kunnen draaien
    Een grotere chuck zul je bedoelen.

Mooie schaal, lekker stevig.

Met vriendelijke groet, Hans

Mooie schaal en tekening in het hout.

Echt een heel mooi stuk hout zeg! Mooie schaal ook :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Leuk....

Er is iemand met een naar het schijnt heel knappe mega draaibank. Maar tot nu toe heb ik toch nog geen afgewerkte werkstukken gezien die op die draaibank gemaakt zijn ...

Mooie schaal, Sander.
    En 28 cm afgewerkt is een mooie afmeting. Veel meer hoeft het meestal niet te zijn (naar mijn mening dan toch).
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Dank jullie wel, mooie complimenten.
    28cm is idd een mooi formaat. Maar eens komt de dag dat er een grotere schaal op tafel staat

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Mooie schaal en zoals al gezegd 28cm is een prima formaat voor een schaal (al zal niet iedereen het hiermee eens zijn hè Jeroen)
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Forum Rechten