Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Bedankt voor de tips iedereen!

Ik zal de lak er weer af schuren en hopelijk verdwijnen de verkleuringen hiermee ook...
    Ik vroeg mij nog af: in het blad zijn de noesten opgevuld, ik neem aan dat deze opvulling gewoon mee kan worden geschuurd en geen problemen zal geven?

Daar heb ik met skylt nooit problemen mee gehad. Gewoon meeschuren en meelakken.

Gebruik een roller en vooral de eerste laag niet te zuinig aanbrengen
    die lak is bijna waterdun.
    Ik heb altijd tijd genoeg om het na het snel opbrengen het hele blad een keer in de breedte en dan in de lengte door te rollen zodat het streeploos is.

je kan na 2 uur een tweede laag aanbrengen
    maar zelf wacht ik na de eerste laag altijd minimaal een dag en schuur dan nog even de opgekomen vezels glad voor de tweede laag.
    de derde en eventueel 4 laag gaat er wel na twee uur op.

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Heb alles afgeschuurd en zonet een nieuwe eerste laag aangebracht, ditmaal telkens over de volledige lengte gelakt. Maar nu zijn er opnieuw strepen te zien, ditmaal over de volledige lengte. Deze keer wel minder duidelijk en slechts zitbaar onder een bepaalde hoek bij tegenlicht, maar het is wel frustrerend...

Ik heb hier al gelezen dat deze zouden kunnen verdwijnen door het zonlicht, ik vroeg me nu af of ik best wacht met de volgende laklagen (tot de strepen misschien verdwijnen zijn) of dat dit niets uitmaakt.

Het zou nog fijn schuursel kunnen zijn toch die je met de kwast tevoorschijn trekt.. Met ontvetten afnemen kwam er niks geen kleur meer op het doek?
    Anders wellicht wat heet cavitatie tijdens het kwasten - bubble spoor wat je in de lak trekt.. Zou eens vloei hulpmiddelen kunnen proberen van bv Owatrol door de lak heen en langzaam kwasten. En hopelijk is de kwast zelf geschikt voor de afwerking die je aanbrengt - soms is dat een ding.

En anders lijkt het wel of je je best hebt gedaan hoor - op een gegeven moment is het wat het is toch
    Laatst gewijzigd door gossy; 15-05-19 om 18:50.

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gossy Bekijk Berichten
    Het zou nog fijn schuursel kunnen zijn toch die je met de kwast tevoorschijn trekt.. Met ontvetten afnemen kwam er niks geen kleur meer op het doek?
    Anders wellicht wat heet cavitatie tijdens het kwasten - bubble spoor wat je in de lak trekt.. Zou eens vloei hulpmiddelen kunnen proberen van bv Owatrol door de lak heen en langzaam kwasten. En hopelijk is de kwast zelf geschikt voor de afwerking die je aanbrengt - soms is dat een ding.

En anders lijkt het wel of je je best hebt gedaan hoor - op een gegeven moment is het wat het is toch
    Ik heb meermaals het stof verwijderd met een stofdoek en dan éénmaal ontvet waarbij er nog heel licht wat stofdeeltjes te zien waren, maar daarna heb ik het zo gelaten...
    Hopelijk ligt het niet daaraan

Ik heb gewerkt met een lakrol en niet met een kwast trouwens.

Dan zou ik wat vloeimiddel toevoegen en proberen - zou wel eens goed kunnen helpen Jova. Verdunnen doet het em niet - dat vloeimiddel spul doet soms wonderen

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gossy Bekijk Berichten
    Dan zou ik wat vloeimiddel toevoegen en proberen - zou wel eens goed kunnen helpen Jova. Verdunnen doet het em niet - dat vloeimiddel spul doet soms wonderen
    Hoe bedoel je juist? toevoegen bij wat precies? Ik kan niet volgen vrees ik

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2017
    Ik heb alles nog eens afgeschuurd en opnieuw een eerste laag lak aangebracht. Ditmaal eerst over de volledige lengte gelakt, dan in de breedte, en vervolgens nog eens in de lengte. Ditmaal de laklaag ook wat dikker aangebracht. Deze keer is het wel zonder problemen gelukt. Derde keer, goeie keer

glossy hij gebruikt skylt dat is waterdun en een 2k product daar moet je niets aan toevoegen

Forum Rechten