Afstandhoudertje accu-u-mark.

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.276
215
't hoofd van Overijssel
Iemand die enig idee heeft hoe dit te bestellen is in Nederland, of na te maken.

Multi_x_3_720x.jpg


18_Acc-U-Mark_1024x1024@2x.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Magneet met gaatje kopen
oude vishengel op maat maken (of stokje uit een vlieger)
Dat schroef je vast op de magneet en klaar is Jeroentje

het schijfje op het uiteinde kun je zelf wel invullen denk ik...
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Geinig. Uit de beschrijving: "People who want to develop an eagle-eye for judging lengths". Ik heb zelf de rare vaardigheid om een stokbrood op het oog, uit de vrije hand, op de millimeter nauwkeurig door midden te snijden.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Afstandhouder om de plakken bij het kettingzagen op dezelfde dikte te zagen.

Made in Montana, voor wat het waard is en in mijn ogen zo'n nutteloos accesoire waar je geen geld aan moet spenderen.

Plakken zagen voor de openhaard kun je toch zeker op het oog, dat steekt niet op een centimeter. En metalen onderdelen vlak bij een kettinzaag, ik zou daar niet aan beginnen (plastic magneten bestaan nog niet hè).

En een maathoutje en een verfstift/bus werkt ook en is een stuk veiliger.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.406
675
Emst
Een stukje draadeind wat door het gaatje van het zaagblad past.
Een paar moertjes en ringetjes en 1 grote ring.
Kan je hem zelf maken
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.276
215
't hoofd van Overijssel
Loop eind van de middag bij een klant binnen waar, tot mijn verbazing, een doos vol met magneten met M4 tapeind in het magazijn staan. Vond in de schuur nog een aluminium buisje en een draadeind. Nu nog materiaal vinden voor het cirkeltje. Dan is het compleet helemaal compleet.

Vanmorgen nooit kunnen bedenken dat ik een magneet zo gauw zou vinden.

Bij supermagnete is de minimum bestelorder 15 euro........ en zoveel heb ik er niet nodig. Zijn wel heel veel mooie dingen te vinden daar.

Iedereen bedankt voor de input..............
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.750
978
Omgeving Eindhoven
Voor als het met de magneetjes toch niet werkt of voor en ander idee van hetzelfde:

Ik heb zelf deze: https://www.wolfswinkel.nl/kettingzaag-afkorthulp/1031033/cut-control-afkorthulp-33-cm-stukken

Werkt ideaal. Koppelstuk draai je vast op de kettingzaag, in plaats van de standaard moer waarmee de beschermkap vastzit (M8 draad).
De spriet is van fiberglas en klik je er zo op vast. Zit niet in de weg bij doorzagen van de stammen (wel bij uitsnoeien natuurlijk) en kan er niet vanaf vallen (en dus ook niet in je zaag terechtkomen). Enige nadeel is dat hij alleen aan de rechterkant van de zaag gemonteerd kan worden, dus als je normaalgesproken aan de inkerkant van het zaagbokje staat, moet je ff aan de andere kant gaan staan.

Is dezelfde koppeling als op een luchtslang van een compressor, alleen dan dus niet met inch-draad maar met M8 binnendraad.
Misschien een idee als je 'm toch zelf wilt maken?

Maar sowiezo een tip als je er een maakt: verf 'm fluoriserend geel of oranje. Je zult altijd zien dat je 'm even ergens weglegt en 'm daarna net zo snel weer kwijt bent. En met een lekker fel kleurtje zie je 'm ook weer zo liggen (kan ik uit eigen ervaring zeggen :cool:)

Rob

10310_1-CUT-CONTROL AFKORTHULP DIV. LENGTES.jpg
10310_3-CUT-CONTROL AFKORTHULP DIV. LENGTES.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.