Hulp Logo

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
338
178
's-Hertogenbosch
Hallo allemaal,

Een forum vol houtfanaten maar ik heb ook al wel door dat hier veel mensen zijn die handig zijn op de pc:p

Het is ondertussen al weer even geleden dat ik het volgende logo in elkaar heb geknutseld.

72dpi logo.jpgbartorgineel72dpi-02.jpg

Nu heb ik dat destijds opgeslagen als jpg bestand (dan krijg je een wit achtergrond) ipv een png.
Een oud collega heeft voor mij al het logo na gemaakt in een veel hogere resolutie en de achtergrond verwijderd.

Helaas zit in het blad zelf nog wel een witte achtergrond.
Is iemand van jullie in de mogelijkheid dit voor mij te verwijderen?

Zelf heb ik 0 verstand van computers en heb ik geen ontwerp programma's (destijds gemaakt met proef versie van adobe illustrator). voor iemand met kennis ervan is dit vast zo gebeurd:rolleyes:.
Uiteraard had ik haar nog gevraagd of ze dit wilde doen maar heb al even geen respons gehad.
Vandaar dat ik het hier aan jullie vraag.

Mocht iemand dit willen doen dan kan ik het grotere bestand door sturen (kan ik hier niet uploaden als foto)
Het logo is door haar gemaakt in adobe illustrator.

Groeten,

Bart
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Je verhaal is niet helemaal duidelijk, maar dat is niet erg

een JPG (of welk ander bestand dan ook) word op je pc altijd getoond met iets van een achtergrond, je kan immers niet door je scherm heen kijken
Je kunt sommige bestanden wel met een transparantie maken (png, gif, eps (vector)) om er maar een paar te noemen
als je ze dan over een ander bestand heen plaats die je dat er doorheen (daar waar het transparant is)

Echter als je ze gewoon bekijkt zal de transparantie dikwijls gewoon ingekleurd zijn

Dus de vraag is eigenlijk: wat wil je ?

Ik heb het blaadje al voor je uit zijn achtergrond gehaald en omgezet naar vector (onbeperkt uit te vergroten)

Maar als ik niet weet wat je wil schiet het niet heel veel op

bel me anders maar even (zie pb met nummer)
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
338
178
's-Hertogenbosch
Hopelijk kan ik het zo een beetje beter uitleggen.


Eigenlijk is het zoals jij in je reactie op mijn post zegt:


een JPG (of welk ander bestand dan ook) word op je pc altijd getoond met iets van een achtergrond, je kan immers niet door je scherm heen kijken
Je kunt sommige bestanden wel met een transparantie maken (png, gif, eps (vector)) om er maar een paar te noemen
als je ze dan over een ander bestand heen plaats die je dat er doorheen (daar waar het transparant is)



Ik wil mijn logo over andere bestanden heen kunnen plakken (in dit geval op een vistekaartje, gemaakt via vistaprint).
Nu is het zo het geval dat in het bestand wat ik heb de ruimte om het logo heen al wel transparant is. Alleen is het blad nog wit als ik hem over een ander bestand plaats.
Graag zou ik dat ook transparant hebben.


In de foto is de zien dat wanneer ik het bestand over een blauwe (even een duidelijke kleur gekozen) achtergrond plaats dat het blad nog wit is, dit is natuurlijk niet mooi.

visitekaard achterzijde.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Png is hiervoor prima geschikt
stuur me even je email adres per pb

ik stuur je ook het vector bestand er bij, BEWAAR DAT GOED, ja in hoofdletters....men is nogal eens slordig met bestanden, met vector kan je altijd alle kanten op
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.