Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
    Erg mooi resultaat. Ik heb de foto even gedraaid. Wat voor verbinding heb je gebruikt voor de poten en de zijkanten? Gewoon pen en gat?

foto.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Dank je wel voor het compliment! Ik ben zelf ook tevreden, fijn als het vele werk ook tot een mooi resultaat leidt.

Voor de poten heb ik een losse pen gebruikt met borgpennetjes van eiken die de verbinding iets aantrekken.

%wHhIw7fSumj4lUpeklzrQ.jpg

Voor de verbinding tussen de voorpoten en de voorste ligger heb ik een pen gebruikt die iets uitsteekt met twee kegjes erin van blank eiken.

37CDF016-01A0-4073-9A62-560566C1C21F.jpg

Ik gebruik schilderstape tijdens het lijmen om achteraf niet te veel te hoeven schoonmaken..

Wat doe ik verkeerd waardoor de foto's gedraaid worden getoond?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123chris Bekijk Berichten
    Dank je wel voor het compliment! Ik ben zelf ook tevreden, fijn als het vele werk ook tot een mooi resultaat leidt.

Ik gebruik schilderstape tijdens het lijmen om achteraf niet te veel te hoeven schoonmaken..

Wat doe ik verkeerd waardoor de foto's gedraaid worden getoond?
    Mooie stoel hoor en slimme verbindingen. Voor de foto's, zie eerste paar topics hieronder.

https://www.woodworking.nl/forumdisp...n-mededelingen

Mooie stoel, mag je trots op wezen.

Niet alleen de stoel, maar ook keuze hout vind ik mooi.
    Ga je de stoel in lak zetten?

Kijk eens aan! Zo wordt er weer eens een mooi meubelstuk gemaakt in een schuurtje ergens in Zwolle

Complimenten! Fons

Polymax gebruikt voor een structurele verlijming? Maar dat is een siliconen montage kit, hoop dat dat goed blijft gaan. Had je de messing pen opgeruwd of zo, om die lijm wat meer "bite" te geven?

Mooie stoel overigens!

Dank jullie voor de complimenten.

Ik ga de stoel afwerken met blanke matte lak (Skylt) of met Danish oil. Ik weet het nog niet zeker.

Polymax bevalt met tot nu toe zeer goed bij lijmverbindingen tussen twee verschillende materialen. Ik heb de ervaring dat het juist een duurzame verbinding is. Bevalt me beter dan epoxy, maar de tijd zal het leren idd.

Als de stoel helemaal klaar is meld ik me weer.

Wat doet die fles Titebond dan op de foto?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Wat doet die fles Titebond dan op de foto?
    Productplacement?

Forum Rechten