Advies gevraagd voor een buitenkeukentje

Corné

Nieuw lid
18 feb 2014
8
0
Goedemorgen,

Ik ben een buitenkeukentje aan het maken welke onder een overkapping aan het huis komt te staan.
Nu vroeg ik me af wat ik als beste kon gebruiken voor het maken de deurtjes. Het zullen simpele opdekdeurtjes worden, ik twijfel alleen aan de houtsoort.
Voor binnengebruik zou ik mdf kiezen maar aangezien het keukentje buiten staat, weliswaar droog, vraag ik me af of dit in dit geval ook een goede keus is?
De deuren zullen geschilderd worden.

Alvast bedankt voor jullie reactie!


Mvg, Corné


IMG_20190426_101117863_HDR.jpg
 
Laatst bewerkt:

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Hi Corné, voor buitengebruik (ondanks dat het overdekt staat) zul je toch behoorlijke verschillen in vochtniveaus krijgen en zou ik zelf geen MDF gebruiken.
Als je het goed schildert lijkt me dat iedere andere houtsoort in principe geschikt kan zijn, maar gelukkig hebben we mensen op het forum die daar veel meer van af weten dan ik :)
 

Corné

Nieuw lid
18 feb 2014
8
0
Bedankt voor je reactie!

Mdf leek me inderdaad in dit geval ook niet de beste oplossing!
Ik heb inmiddels hout gekocht, het is multiplex 18mm geworden.
Ik heb de randen ingesmeerd met houtlijm en de deurtjes inmiddels een keer in de grondverf gezet.

Deurtjes worden nog voor een tweede keer gegrond en vervolgens afgelakt, ik verwacht dat dit wel even mee zal gaan!

Mvg, Corné
 

Obelix01

Nieuw lid
1 feb 2018
1
0
Hoe is het eind resultaat geworden?
Ook ben ik benieuwd naar die bovenplaat geheel beton?

MVG
Reinhard
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.