Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Advies gevraagd voor een buitenkeukentje

Goedemorgen,

Ik ben een buitenkeukentje aan het maken welke onder een overkapping aan het huis komt te staan.
    Nu vroeg ik me af wat ik als beste kon gebruiken voor het maken de deurtjes. Het zullen simpele opdekdeurtjes worden, ik twijfel alleen aan de houtsoort.
    Voor binnengebruik zou ik mdf kiezen maar aangezien het keukentje buiten staat, weliswaar droog, vraag ik me af of dit in dit geval ook een goede keus is?
    De deuren zullen geschilderd worden.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg, Corné

IMG_20190426_101117863_HDR.jpg
    Laatst gewijzigd door Corné; 26-04-19 om 09:52.

Hi Corné, voor buitengebruik (ondanks dat het overdekt staat) zul je toch behoorlijke verschillen in vochtniveaus krijgen en zou ik zelf geen MDF gebruiken.
    Als je het goed schildert lijkt me dat iedere andere houtsoort in principe geschikt kan zijn, maar gelukkig hebben we mensen op het forum die daar veel meer van af weten dan ik

Bedankt voor je reactie!

Mdf leek me inderdaad in dit geval ook niet de beste oplossing!
    Ik heb inmiddels hout gekocht, het is multiplex 18mm geworden.
    Ik heb de randen ingesmeerd met houtlijm en de deurtjes inmiddels een keer in de grondverf gezet.

Deurtjes worden nog voor een tweede keer gegrond en vervolgens afgelakt, ik verwacht dat dit wel even mee zal gaan!

Mvg, Corné

Forum Rechten