gereedschaps 'kist' gezocht..

gossy

Actieve deelnemer
24 apr 2019
27
0
kist.jpgkist2.jpgkist3.jpg

De buurman is hier al een jaar of 40 blij mee - ik zou dat ook wel willen ^^
Geen idee wie de fabrikant is..

Weet iemand meer?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
klein gokje: na 40 jaar worden ze niet meer gemaakt :)
zoiets kun je prima uit hout maken (voor het overgrote deel) kun je het nog naar wens aanpassen ook
Nog veel leuker ook
 

husq395

Nieuw lid
23 feb 2016
17
0
Heb zelf een “irwin emmer bag” superding met veel vakken. Enige nadeel is dat na verloop van tijd de emmmer slap wordt waardoor hij ovaal wordt. Het zicht op het gereedschap in de emmer is dan minder. Af en toe dus even een nieuwe emmmer kopen.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Heb zelf een “irwin emmer bag” superding met veel vakken. Enige nadeel is dat na verloop van tijd de emmmer slap wordt waardoor hij ovaal wordt. Het zicht op het gereedschap in de emmer is dan minder. Af en toe dus even een nieuwe emmmer kopen.
Ik heb ook zo`n emmerzak, ideaal
Tip; gebruik een zinken emmer, die blijft stevig....:D
 

husq395

Nieuw lid
23 feb 2016
17
0
Daar heb ik er een van maar die krast de ondergrond. Moet er eigenlijk nog eens een ronde houtenplaat onderzetten met een stuk rubber.
 

gossy

Actieve deelnemer
24 apr 2019
27
0
ja idd na 40 jaar.. maar je weet maar nooit - iets goeds word soms lang voortgezet - workmates bv.. En dit is geen rolykit XD
Heb al zitten kijken naar open tassen en bakken maar vind bij zoveel de vakjes nogal ondiep - hup daar gaat t spul eruit met t minst geringst.. In t hout zou t inderdaad een leuk project zijn om te maken ^^ Qua stijl is mij verteld dat nog het meest lijkt op in het engels een electrician's tool tote..
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Bij ons op het werk zweren een aantal collega’s bij de tassen van facom. 60-70€ ik zweer bij een kistje vd Conrad 9€. Dus smaken verschillen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Die gereedschapsset van je buurman is een behoorlijk allegaartje. En waarschijnlijk kan die er alles mee en zit alles erin wat die nodig heeft.

Dat kan voor jou natuurlijk heel anders zijn. En dan past het ook niet altijd zoals je wil. Mijn ervaring is in ieder geval dat open boxen, kisten of tassen wel de grootste toegankelijkheid hebben, dat geldt in een klus dan ook voor al het stof en vuil dat er in kan komen. En op de bouw het dievengilde die het spul eruit “lenen”.

Alle open tassen die ik had heb ik weg gedaan, het schoonmaken was ik wel zat. Nadeel van tassen is ook, dat de indeling vaak lastig is, op een plaatje ziet het er mooi uit, maar met jou gereedschap kom je net niet uit. Als je schroevendraaiers en tangen teveel op elkaar zitten haal je je handen open bij het pakken.

Ik neig nu meer naar de inzetten in een systainer, en dan zelf maken. De standaard gereedschappen, zoals hamer, tangen, schroevendraaiers, inbussleutels, steek/ringsleutels en een rolmaat zitten bij mij in een Paratkoffer. De eerste hulp bij klussen zeg maar.

Elektragereedschap bij elkaar, sanitairgereedschap bij elkaar en houtbewerking nu in de garage, maar zat ook bij elkaar. Zo heb je per discipline altijd alles bij de hand.

Bij een grote klus staat alles dan naast elkaar, want dan gebruik je ook alles (dat is dan bij klussen in huis uiteraard)
Als het alleen voor het houtbewerken is, zou ik een mooie kist in elkaar timmeren en die naar eigen inzicht met je eigen gereedschap gaan indelen.
 

gossy

Actieve deelnemer
24 apr 2019
27
0
hehe nou idd Dunhans .. Ik heb die facoms gezien maar die prijs komt niet door de commissie heen hier sowieso..

Die buurman van dat leuke blauwe ding hierboven - zn eerste ook aangeschaft voor 20 gulden of daaromtrent en de tweede ooit voor een gulden op de rommelmarkt..

Een tas is nog zo slecht niet - er kan niks breken en minder kans dat je wat beschadigt van een ander ook zeg maar en die Stanley dingen kwamen best goed over en met een korting actie kom je daar prima mee weg maar ik vond die pockets dus wat ondiep.. Die T box lijkt ook wel qua indeling redelijk maar dan zit ik weer met de deksel zeg maar die gaat rondslingeren en ik ben al zo goed in dingen overal laten liggen =S
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.