Nederlandse Vereniging van Houtdraaiers RADIUS bestaat 25 jaar

RadiusNieuws

Actieve deelnemer
25 jul 2017
41
1
RADIUS bestaat dit jaar 25 jaar. Dit heugelijke feit wordt gevierd tijdens een houtdraai weekend op 18 en 19 mei 2019 in de Tuinen van Appeltern. Tijdens dit weekend presenteren de meeste afdelingen van RADIUS zich met demonstraties en exposities. Daarnaast zullen ook een aantal bekende leden van Radius demonstraties verzorgen.
De volgende leveranciers zijn gedurende dit weekend aanwezig: fa.Timmerveld (B), fa.Schulte (Dld) fa.Hegner, fa.Woodturning Polish, fa. de Cokerije, fa.Special Hardwoods en de fa. Baptist. Deze laatste firma heeft voor dit weekend de bekende Engelse draaier Clive Brooks ( Sorby)uitgenodigd. Hij verzorgd een aantal demonstraties en product presentaties. Ook presenteren zich dit weekend de midwinterhoorngroep Bergh, zij geven informatie over het bouwen van hoorns en laten regelmatig de hoorns schallen. Informatie over hout en houtsoorten kunt u krijgen bij NEHOSOC, de Nederlandse vereniging van houtsoortverzamelaars.
Om u niet te hoeven vervelen raden wij u aan om ook te genieten van de prachtig aangelegde tuinen in het park.
Leden van Radius hebben deze dag gratis toegang, alle overige bezoekers betalen de normale toegangsprijs. ( zie voor verdere informatie: over de Tuinen www.appeltern.nl over RADIUS www.houtdraaien.com.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja ik heb de uitnodiging ook gehad maar ik vier dat weekend samen met mijn vrouw ons 25 jarig jubileum. Had nog even geopperd om de 18de niet weg te gaan. Dat was dus geen goede oplossing.
Dus Pieter helaas kan ik niet komen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Morgen gaat er opgebouwd en ingericht worden in Appeltern.
Het beloofd naast goed weer ook een heel mooi spektakel te worden in een geweldige setting.
Omroep Gelderland doet over de radio verslaglegging vanaf zaterdagochtend 8.15 uur.

Zie hier de festiviteiten en het programma: https://www.houtdraaien.com/jubileum/
RADIUS maakt deze dagen een spectaculaire groei mee. Houtbewerking staat volop in de belangstelling de laatste jaren en houtdraaien fluit daar een mooi deuntje in mee.
We hebben dit jaar toch maar weer mooi een 50-tal leden erbij, ook mede dit mooie forum met al zijn enthousiaste leden en bijdragen.

Beste houtdraaiers, lid of geen lid van RADIUS kom komend weekend naar de TUINEN VAN APPELTERN https://appeltern.nl/nl/ voor de mooiste en grootste houtdraaimanifestatie ooit.
Alle regionale afdelingen presenteren zich in een eigen paviljoen met werkstukken en waar mogelijk demo's. Daarnaast is er een centrale expositie van topwerkstukken en diverse demo's van de meest vooraanstaande draaiers van onze club.

Ook zijn er diverse leveranciers aanwezig die hun houtdraaiattributen te koop aanbieden en iedereen van deskundig advies zullen voorzien.
De fabrieksdraaier en adviseur van Robert Sorby, Clive Brooks, zal de diverse beiteltechniekn demonstreren evenals de onvolprezen slijpmachine ProEdge.

Leden van Radius hebben gratis toegang met partner tot de tuinen en anderen betalen de gewone entree.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Gewoon met je legitimatie. We hebben de ledenlijst klaar liggen ter verificatie.
Als je een jubileumboek gereserveerd hebt ligt dat ook op naam klaar. Er is de mogelijkheid om te pinnen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtige houtdraaidagen genoten. Prima georganiseerd. We hebben ons werk kunnen tonen aan een breed publiek. Een grote etalage waarbij het onderling houtdraaierscontact wat op afstand kwam te staan. In ieder geval een demo vrij ontwerpen van tuindecoraties kunnen geven. De voorbereiding gaf veel onderlinge afdelingsbinding: met elkaar ergens aan werken.
Radius bestuur en jubileumcommissie gefeliciteerd.
Vr.gr. Jan Pranger
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste bestuursleden en radiusleden,
Ik mocht ook de gast zijn op de centrale draaibank op de zaterdag van 11u00 tot 13u00 en ik heb er enorm van genoten al heb ik er 520 km voor gereden.
Bedankt aan iedereen die langs kwam bij me.
Mijn vrouwtje, oudste dochter, kleindochtertje en collega Mark Bode waren ook onder de indruk van jullie werkstukken als de prachtige locatie.
Top mannen en dikke pluim voor jullie 25 jarig jubileum.
Groetjes Sirjacobs Didier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.