Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Nieuweling

Nieuweling

Hallo allemaal,ik stel me even voor.

Ik ben Steven, en zit al enkele maanden rond te kijken op dit forum.
    Ongelooflijk wat hier allemaal te leren valt!

Van opleiding ben ik meubelmaker, maar heb mijn (schoolse) studie niet echt afgemaakt.
    Door omstandigheden ben ik indertijd met een leercontract begonnen bij een firma die keukens, badkamers, slaapkamer, bureelinrichting enz. maakte.
    Daarna heb ik nog allerlei soorten werk gedaan, 'k hou nogal van afwisseling.
    Werkte zowel in fabrieken als bij meubelmakers, deed zowel massief werk als plaatmateriaal.

Momenteel werk ik al enkele jaren als klusjesman op een school, nu vind ik mijn afwisseling in één job;-). Krijg ook regelmatig een project toegeschoven waar ik m'n houten hart aan kan ophalen

Sinds een paar jaar (vroeger had ik de ruimte niet) ben ik thuis ook steeds meer met houtbewerking bezig.
    Maakte vorig jaar een wieg voor mijn eerstgeborene. Ben er bijna drie maand aan bezig geweest, maar ben er best wel fier op;-) :lol: . De meeste tijd kroop in het nadenken over vorm en constructie, daar ik in puur handwerk niet zo erg geschoold ben. Had ik dit forum maar een jaartje of 2 vroeger ontdekt
    Er ging wel een wereld voor me open toen ik ontdekte dat je met handgereedschap ook heel veel kan doen zonder een overmaat aan stof, lawaai en energieverbruik, dikwijls zelfs met betere resultaten!

Ondertussen heb ik al het één en ander opgestoken van jullie, maar er valt nog heel wat meer te leren! Hier en daar kan ik misschien ook een tip of bevinding toevoegen...

Groeten

Attached files

Re: Nieuweling

Welkom en een mooie wieg heb je gemaakt.
    Mvg, bjorn

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Welkom. Helaas kan ik je foto op de een of andere manier niet zien :?:
    Waar ergens kom je vandaan?

Steven,

Welkom op dit forum!
    Je hebt een erg fraaie wieg gemaakt.

Kor

Hallo Steven,

Welkom, mooie wieg met leuke details.

Groet Jos

Zeker een mooi wiegje.

Denk dat steven uit Belgie komt door dit -> ben er best wel fier op.
    Wij noordelingen zeggen denk ik meestal , ben er best wel trots op .

Maar eeuhh kan er natuurlijk ook helemaaal naast zitten :mrgreen:

Wow, snelle reacties, bedankt daarvoor

Ik woon inderdaad in Belgie, leuk dat Rendew dat zo snel doorhad :lol:
    'k Vergat er nog bij te vermelden dat de wieg enkel uit hout en lijm bestaat, vond het een uitdaging geen metaal of kunststof te gebruiken (afgezien van de stoffen bekleding :P , dat is het werk van één van m'n zussen)

Op de foto zie je de zijkant niet echt goed, daarom voeg ik nog enkele detailfoto's bij...

Hopelijk komen ze er ook door bij jpandriesse.

Groeten

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Welkom Steven!

erg mooi werk, zeker als je alles met de hand gedaan hebt, petje af hoor!
    ik zie ook wat draaiwerk, ook eigen werk? (lijkt me erg lastig zonder machine :mrgreen: )

groeten,
    Patrick

Welkom op ons forum Steven en een hele fraaie wieg heb je gemaakt met mooie verbindingen. Zuster die de bekleding heeft gemaakt, het wordt tijd voor een familiebedrijf!!

jaap

Steven, van harte welkom.
    Erg mooi wiegje, het werk van je zussen is ook niet mis, dames weten heel goed de ''finishing touch'' te maken.
    Veel plezier hier op het forum.
    Ad

Forum Rechten