Het is mij!

Okat

Nieuw lid
28 okt 2016
6
0
Bij Nijmegen
Het is mij; Okat,

Niet mijn echte naam, maar voldoende voor op internet.

Sinds 2009 in de ban van het meubelmaken, maar een trage doener.

Begonnen bij Houtwerk te Renkum met mijn vader onder het toeziend oog van Eisse van Hoving en soms Hans Koot.

Daar één van mijn weinige werkstukken gebouwd: een Roubo werkbank.
Deze staat nu in mijn grarage dat ik langzaam aan het opbouwen ben tot een fatsoenlijke werkplaats.
Nog een uitdaging, want in de winter blijft het daar net zo koud als buiten.

Ik heb twee kinderen. Eentje van vijf en één van tien.

Mijn laatste projecten: Het afstellen van mijn Scheppach TS4000, een futselplank en een plankje voor aan de hoogslaper van mijn oudste.


Groet,
Okat
 

Okat

Nieuw lid
28 okt 2016
6
0
Bij Nijmegen
Een foto van mijn werkbank. Zal ik doen. Leuk idee. En bedankt voor de warme verwelkoming.
 
Laatst bewerkt:

Okat

Nieuw lid
28 okt 2016
6
0
Bij Nijmegen
Inmiddels mag zij weer een likje olie krijgen. Ik wil aan de zijkant nog eens een bankschroef plaatsen, maar ik heb teveel andere klussen.IMG_20190604_211856.jpgIMG_20190604_211831.jpgIMG_20190604_211843.jpg Blad is van gestoomd beuken, sliding dinges van Sipo (afrikaans Mahonie geloof ik) en het onderstel van Amerikaans Essen. Afgewerkt met Lijnzaadolie.
 
Laatst bewerkt:

Okat

Nieuw lid
28 okt 2016
6
0
Bij Nijmegen
Als eerste moet mijn (eerste ooit) zaagtafel goed afgesteld. Is nog een hele klus want het aluminium blad is niet helemaal vlak. Het model is wat aan de oude kant, maar kon hem voor 450 euro niet laten staan. Edit: Geen idee waarom de foto ineens een bijlage is geworden.

Bekijk bijlage 88658
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.