Robust

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Zo.. vandaag geen open dag maar wel iets moois te melden. Eind deze week verwacht ik de eerste Robust draaibanken hier. Robust is een Amerikaanse fabrikant (ze zitten in Barneveld, maar dan in Wisconsin USA) En ze willen de beste draaibanken maken. De American Beauty, de Sweet Sixteen en de Scout maken ze nu.
De eerste Robust zaken op de website vind je hier. Ik mag ze gaan verkopen in een flink deel van Europa.
Leek me leuk om dat hier als eerste te melden...

AB-SD-Quarter-View.jpg
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Wauw! Door onze zoektocht naar een nieuw huis (met plek voor een draaibank :cool:) ben ik er niet echt meer aan toegekomen om nog te draaien, maar van dit soort dingen wordt de ingenieur in mij toch wel heel vrolijk. Wat een beesten van banken zijn dat zeg! Gefeliciteerd Ronald, kan me voorstellen dat je flink in je nopjes bent met deze dingen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Leuk bankje, maar ook een leuke prijs:eek:
Gewicht valt me een beetje tegen, maar mogelijk kan dit verhoogd worden door de koker te vullen?
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Yep, hier ook WOW....ik sluit me aan bij Aeolos (ben van oorsprong werktuigbouwer), dus mijn technisch hartje gaat hier ook sneller van kloppen. Kwam ze vorige week toevallig tegen op Pinterest en Youtube. Indrukwekkend veelzijdig.
heel veel succes met de verkoop in dit deel van de wereld!
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
690
28
Vlaams Brabant (be)
2.7.0.0
Snel vergeleken met de Stratos XL, kost deze American Beauty ongeveer het dubbele voor een draaihoogte van 31.5 tegenover 28cm.
Ik ben benieuwd naar de andere betere eigenschappen die er moeten zijn en die het verschil kunnen maken.
Ronny
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ronald gefeliciteerd. Mooie machines. Woon nu vlak bij Wehl. Kom dus binnenkort een keer langs als ik weer een beetje fatsoenlijk kan lopen. Nare ontsteking in mijn knie.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Ronald, proficiat! Met Magma en Hager lijkt me dit zo'n beetje de top van de markt of zie ik dat verkeerd? Sluit me aan bij Ronny63 met de vraag waar nou de meerwaarde in zit voor houtdraaiers. Overigens de Sweet 16 lijkt een heel praktische oplossing te hebben voor kleinbehuisden.

Met vriendelijke groet,

Hans
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
Gefeliciteerd met het dealerschap van Robust. Binnenkort maar eens beginnen om uit te bouwen om dat mooie spul ook allemaal neer te kunnen zetten......
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Van een Vicmarc gebruiker hier op het forum heb ik begrepen dat zijn machine is geleverd door de Houtdraaierij, die levert hij dan bij de Drechselstube vandaan, die Europees importeur zijn.

Die kun je dus al van de lijst afhalen en bestellen als je wilt:)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Gefeliciteerd met het dealerschap van Robust. Binnenkort maar eens beginnen om uit te bouwen om dat mooie spul ook allemaal neer te kunnen zetten......

Nee, ik ga niet uitbouwen Cees. Zou ik ook zonde vinden om nog een damwandplaten loods tegen de monumentale werkplaats aan te zetten....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.