Review HBM 10” vlak/vandiktebank

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Op de doos stond 46 kg incl verpakking, dus die 40 kg voor het apparaat zelf klopt.
 

wimsmit

Nieuw lid
4 mei 2020
1
0
Mooie review!
N.a.v. o.a. deze review heb ik deze machine aangeschaft. Echter ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij. Wie kan mij deze leveren? Een digitale versie is natuurlijk prima maar deze kan ik nergens online vinden.
Een digitale versie kan je sturen naar wimsmit55@gmail.com
Al vast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Wim Smit
 

ernief

Nieuw lid
21 okt 2020
2
1
Ik heb deze machine in 3-2018 gekocht.
De machine is niet heel veel gebruikt (zeg een meter of 10 waarbij niet veel eraf is geschaafd)
En opeens deed hij het niet meer. (zijkant, maar de aan en uitknop zit, eraf gehaald)
Wat blijkt. De V Riem (die op het oog er goed uit ziet) loopt er vaak vanaf. Het grote V riem heeft veel speling.
Kent iemand dit probleem?
Garantie van 2 jaar is verlopen maar de verwachte levensduur lijkt mij voor zo'n machine van 399 euro niet 2 jaar.
Dank alvast
Groet van Ernie
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Kun je de spanning op de V-snaar niet bijstellen? Ik heb de HBM niet meer waardoor ik niet weet of dit kan, maar bij andere modellen kan dit vaak wel. Anders zit er weinig op om de V-snaar te vervangen. Ik ben het met jou eens dat deze na 2 1/2 vervangen snel is. Maar gelukkig kost een nieuwe V-snaar ook niet zo veel.
 

ernief

Nieuw lid
21 okt 2020
2
1
Dank voor reactie,
de snaarspanning is niet bij te stellen. Snaar ziet er goed uit. Het grote wiel slingert veel (speling op het naaldlager) Ik heb HBM gecontact. Maar het is mogelijk om twee dunne grote ronde schijven langs het grote wiel te maken. Dan loopt hij er daar niet meer vanaf
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.