Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    Bedankt voor de uitgebreide review.
    Maar nu je klaar bent met de machine wil ik deze wel van je hebben

mvg
    Benjamin
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Henk Kleinee op youtube heeft ook problemen met de kap, zie https://youtu.be/mGPiRN1BpJY
    Alleen heb ik het idee dat bij haaks schaven er net een randje niet meegenomen wordt.
    sometimes you just need a bigger hammer

Dat is een goede oplossing, Ronald. Al zal het het stukje hout inderdaad een mm dunner moeten zijn.

Mooie uitgebreide review Luuk.
    Groeten, Eric

Ik heb de tip van Ronald L. opgevolgd en een stukje 6mm Trespa tussen de behuizing en de fence gedaan. Het is een beetje quick&dirty gemaakt, maar nu past de kap wel! Het grootste nadeel van de HBM is daarmee grotendeels weg. Het nadeel dat je de langsgeleider op 45 graden moet zetten om de kap te kunnen plaatsen blijft.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Geen idee of dit kan, maar kan je de geleider niet zover richting het aanvoerblad schuiven zodat de kap gewoon past?
    Ik zag nl dat deze in de lengte verstelbaar is, eventueel zou je de geleider er ook uit kunnen schuiven. Dan hoef je deze in theorie niet opnieuw haaks te zetten als je deze terugschuift.
    sometimes you just need a bigger hammer

Op zich kan dat, maar dat is niet handiger. Om genoeg ruimte te krijgen moet je het aluminium profiel helemaal verwijderen. Het aluminium profiel van de langsgeleider zit met 4 vleugelmoeren vast en het terugzetten is wat gedoe. De 4 moeren die in de slots in het profiel vallen passen maar net. Al met al is het meer werk dan de langsgeleider op 45 graden zetten en weer terug.

Dank je wel voor de review. Heb deze machine staan, enkel nog maar op de vlakbank mee gewerkt. Nog niet heel veel ervaring met vlak van diktebanken. Dus een mooi ding om mee te spelen en uit te proberen. Ga eens kijken naar het stellen van messen. Mogelijk kom ik dan nog wel met wat vraagjes.;-)

Is het gewicht van deze machine echt 40kg?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3dmazter Bekijk Berichten
    Is het gewicht van deze machine echt 40kg?
    Ik kan het niet nawegen, want ik heb de HBM verkocht. Maar denk dat het gewicht wel klopt.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten