Gezocht - 2 eikenhouten bladen vlak maken

leroyn

Nieuw lid
19 apr 2019
1
0
Ik heb 1.5 jaar geleden van een eikenboom een eettafel gemaakt. het zijn 2 losse eikenbladen van ieders 50 cm breed. Nu zijn deze bladen iets kromgetrokken (bol) doordat het hout niet helemaal droog was. Wie kan mij helpen om deze 2 bladen weer vlak te krijgen dmv een vandiktebank bijv.

ben zelf woonachtig in Apeldoorn dus het liefst in een straal van 50 Km
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Dat vind ik persoonlijk een heel omslachtige oplossing. Met een handschaaf en een lange rei (ter controle) kom je al een heel eind. Heb je foto's van de graad van bolling?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Handschaaf vind ik dan weer heel omslachtig, maar dat ben ik.. Ik ben ook niet zo goed in schaven. Kleine oppervlakken wel, maar zulke lappen is met de frees makkelijker. Maar goed, het is maar waar je focus ligt. Die van mij niet al teveel op echt handwerk
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Misschien even informeren bij een bouwbedrijf in de buurt? Er is vast wel iemand met een vlakbank of anders vandiktebank van 50 cm. Ik gok namelijk dat er niet veel mensen hier op het forum zijn met een machine van deze capaciteit. Voor een vakman is dit maar een klein klusje naar mijn mening.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een bouwbedrijf met een VVD bank, in de ze tijd waarbij ze beton de grond uit stampen als het bloemkolen zijn....weinig kans gok ik
Lekker met die routerbak aan de gang gaan, ik heb zelf mijn tafel er ook mee gedaan (220x110) werkt super goed
 

kolossus

Nieuw lid
31 jan 2016
11
0
Ik ben ik het verleden wel eens bij een groot bedrijf geweest waar kozijnen gemaakt werden. Daar kon ik gebruik maken van de stationaire schuurbandmachines, daar konden mijn hele tafelbladen doorheen. Betaalde dan voor de tijd dat ik bezig was. Dus even rondbellen met timmerfabrieken kan een oplossing zijn.
 

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
135
42
https://www.johnvangerwen.nl

Als je deze man even belt weet ik zeker dat je je bladen onder zijn breedband schuurmachine vlak mag maken.
Moet er wel geen lak of was opzitten want dan trekken de banden te snel dicht 😉
Kosten vallen vaak ook heel erg mee
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Multimate in Twello kun je proberen.
Die hebben een van diktebank.
Handig is om niet tijdens de drukke uren te komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.