Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    heb je hier wat aan ?
    IMG_9902.jpg
    de constructie zal vooral afhangen van waarmee je het gaat afdekken .

vurenhout gaat het waarschijnlijk maar 5 jaar uithouden maar wel goed voor de oefening

Nog altijd beter goed vuren geschilderd als slecht hardhout. Merantie van de bouwmarkt is vaak slechter als goed vuren hout. Vroeger werd toch alles gemaakt van vuren of grenen. Heb aanmijn huis kozijnen zitten van oregon pine (geen hard hout dus) sedert 1935 dus al zo een 80 jaar oud

Oregonpine en oud amerikaans grenen zijn inderdaad prima voor buiten maar vuren was en is ongeschikt om buiten lang mee te gaan , ik heb deze week nog een balkonafscheiding vervangen die er qua verf nog prima uitzag en volgens de klant nog maar 4 jaar geleden was gemaakt.
    De vuren regels waren volledig zwart en verzadigd met vocht.

Voor een idee van duurzaamheid kan je googlen op paaltjesproef, deze wordt vermeld in het dictaat houtconstructies van de TU Eindhoven.
    sometimes you just need a bigger hammer

Toen ik nog bij m'n ouders woonde heb ik een luifel gemaakt boven de voordeur met een pannendakje. De draagconstructie heb ik toen uitgevoerd in vuren, iets terugvallend onder het dak en aan de zuidkant van de woning. Deze heeft er een kleine 15 jaar aan gezeten en is vorig jaar verwijderd ivm nieuw gemetselde muur om de woning. Voor zover ik weet was er aan de constructie niks verrot, de boeidelen werden wel wat minder. Er zit mijns inziens een groot verschil tussen vol in het weer (met aan elkaar bevestigde delen waar ook water tussen kan), zoals een balkonhek of sporadisch een keer nat worden en ook weer rap drogen doordat er geen water op blijft staan.

Bij de paaltjesproef wordt onbehandeld hout in contact gebracht met grond, dacht ik. Dat is heel wat anders dan geschilderd aan/onder een luifel, al is het natuurlijk wel een goede test voor vergelijking van de duurzaamheid

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Voor meer ideeën kun je nog googelen op : wooden awnings frontdoor of op: auvent bois fenêtre. Eventueel kun je er nog: plans pdf achter zetten. Maar met die plans valt het nog tegen, het zijn vaak géén bouwplannen.

Hallo,
    Wat dacht je hier van?
    https://images.app.goo.gl/ZBv4sHkkFXYg3pj27
    Met vriendelijke groet,
    woody
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Het is klaarIMG_20190621_102634.jpgIMG_20190621_102625.jpgIMG_20190621_102625.jpg
    Ik vind zelf dat het mooi geworden is.
    Op naar het volgende project
    Bedankt voor jullie hulp!

Forum Rechten