gezocht tekening overkapping / leufel voordeur

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Ik ben een beginner en ben op zoek naar een tekening van een luifel voor de voordeur van ons .
Graag alles aanbieden kan alle hulp gebruiken.

bvd marco1968
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Een idee van welk materiaal, vorm etc. Misschien een foto van de voordeur? Niet dat ik een tekenaar ben maar ik zou wel graag iets van een wensenlijstje willen hebben.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Dragend aan de muur of ondersteunt door palen? Idd foto huis/ voordeur en welke stijl hou je van? Net als vurenhout ben ik geen tekenaar maar met deze info kunnen meer mensen je helpen.
 

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Een goedemorgen en een vrolijk pasen 2019 voor jullie.
Als eerste wil ik jullie danken voor jullie reactie.
Ik heb een foto gemaakt van onze voordeur.
Waar we van houden is beetje een oude look, en aflopend ( dwz het hout hoet niet strak recht te zijn mag rustig iets bewerkt ) Ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen.
En het moet voor mij ook te maken blijven!
Bij ons in de buurt hebben niet veel mensen zo een leufel wel een ijzeren boog van de bouwmarkt. W gaan vanmiddag wandelen en zo gau ik een mooie zie gaat hij op de foto en dan wil ik hem delen met jullie.IMG_20190421_085638.jpg
Ik heb hier nog enkele vuren balken liggen en ik dacht deze daarvoor te gebruiken.

bvd Marco.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je over een paar jaar weer wil beginnen zou ik dat zeker doen, als je wil dat het lang mee gaat neem je hardhout
Aan de andere kant.....je geeft aan dat je alle hulp kan gebruiken, dat doet vermoeden dat je nog niet zo lang mee houtbewerken bezig bent, met het vuren kan je wel oefenen en doet het financieel niet zo een zeer als het mislukt

Maar daadwerkelijk plaatsen zou ik niet doen

Hoeveel voorbeelden wil je hebben, als je de zoekterm nog wat aanpast vind je er ongetwijfeld nog veel meer
https://nl.pinterest.com/search/pin...ur landelijk&eq=voordeur&etslf=7897&term_meta[]=voordeur%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=landelijk%7Cautocomplete%7C2
 
Laatst bewerkt:

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Dank je voor je reactie.

Ik dacht vuren omdat het geschilderd word en het niet in de slagregen komt.
JA ZEKER ik ben nog maar een beginner !!
 

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Dit bedoel ik met aflopendc77dccc84130a0cde0b2730c55926594-720x706.jpg
Het hout vind ik erg dun en onbewerkt( strak ) voor ons mogen er meer krulletjes aan .
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dank je voor je reactie.

Ik dacht vuren omdat het geschilderd word en het niet in de slagregen komt.
JA ZEKER ik ben nog maar een beginner !!

Ondanks het schilderen rot het toch sneller dan hardhout, in theorie is het heus wel zo te beschermen dat het heeeeeeeeel lang goed gaat, de praktijk is helaas vaak anders (slecht geschilderde plekken, gaatjes/schroeven)

Waar wij wonen zijn de deuren en kozijnen van hardhout, buren in het andere blok (zelfde huizen) hebben pech gehad daar is vuren geplaatst.... meer dan de helft van dat blok heeft de kozijnen al moeten laten vervangen

Enne...beginner, niks erg hoor, iedereen is ergens moeten beginnen, als je er maar lol in hebt

Krullen, ik denk dat je houtsnijwerk bedoeld ? je zult met betere voorbeelden moeten komen om daar advies over te krijgen
 
Laatst bewerkt:

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Nee niet echt houtsnijwerk maar bv. de hoeken mogen iet bewerkt zijn van de balken. En de balk die diagonaal loop hoeft niet recht mag ietwat gebogen zijn.
Ik hoop dat ik ergens een foto kan maken om een duidelijk voorbeeld te geven.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
heb je hier wat aan ?
IMG_9902.jpg
de constructie zal vooral afhangen van waarmee je het gaat afdekken .

vurenhout gaat het waarschijnlijk maar 5 jaar uithouden maar wel goed voor de oefening :)
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Nog altijd beter goed vuren geschilderd als slecht hardhout. Merantie van de bouwmarkt is vaak slechter als goed vuren hout. Vroeger werd toch alles gemaakt van vuren of grenen. Heb aanmijn huis kozijnen zitten van oregon pine (geen hard hout dus) sedert 1935 dus al zo een 80 jaar oud
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Oregonpine en oud amerikaans grenen zijn inderdaad prima voor buiten maar vuren was en is ongeschikt om buiten lang mee te gaan , ik heb deze week nog een balkonafscheiding vervangen die er qua verf nog prima uitzag en volgens de klant nog maar 4 jaar geleden was gemaakt.
De vuren regels waren volledig zwart en verzadigd met vocht.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Toen ik nog bij m'n ouders woonde heb ik een luifel gemaakt boven de voordeur met een pannendakje. De draagconstructie heb ik toen uitgevoerd in vuren, iets terugvallend onder het dak en aan de zuidkant van de woning. Deze heeft er een kleine 15 jaar aan gezeten en is vorig jaar verwijderd ivm nieuw gemetselde muur om de woning. Voor zover ik weet was er aan de constructie niks verrot, de boeidelen werden wel wat minder. Er zit mijns inziens een groot verschil tussen vol in het weer (met aan elkaar bevestigde delen waar ook water tussen kan), zoals een balkonhek of sporadisch een keer nat worden en ook weer rap drogen doordat er geen water op blijft staan.

Bij de paaltjesproef wordt onbehandeld hout in contact gebracht met grond, dacht ik. Dat is heel wat anders dan geschilderd aan/onder een luifel, al is het natuurlijk wel een goede test voor vergelijking van de duurzaamheid
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
369
60
Beverwijk. Noord Holland
Voor meer ideeën kun je nog googelen op : wooden awnings frontdoor of op: auvent bois fenêtre. Eventueel kun je er nog: plans pdf achter zetten. Maar met die plans valt het nog tegen, het zijn vaak géén bouwplannen.
 

marco1968

Nieuw lid
19 mrt 2019
6
0
Het is klaarIMG_20190621_102634.jpgIMG_20190621_102625.jpgIMG_20190621_102625.jpg
Ik vind zelf dat het mooi geworden is.
Op naar het volgende project
Bedankt voor jullie hulp!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.