Vloer behandelen, maar waarmee ?

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi Allemaal, ik heb een huis gekocht waar een mooie vloer inligt, het is geen massief parket maar met een toplaag.
Als ik de vloer stofzuig en daarna met de mop er overheenga at dan komt de vloer tot leven en issie echt wonderschoon ( vind ik ) ik heb een keer de hele vloer met olie gedaan en toen was hij 3 dagen mooi, maar binnen no time was hij weer gortdroog.
Lakken vind ik geen optie, maar zijn er nog andere manieren om hem blijvend zo mooi te krijgen, hieronder een foto waar je het verschil droog / beetje vochtig kan zien
alvast bedankt voor jullie eventuele tips

p72ypbbg.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Als de vloer erg droog is misschien de olie behandeling een paar keer herhalen. Zou toch moeten werken. Ik heb ook wel eens een vloer in de was gezet, niet zo'n fijn klusje maar wel een mooi resultaat.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Olie is niet maar 1 laag, daar moeten er wel meer van op.

Je zou 'm in de hardwaxolie kunnen zetten. Matte afwerking, met opleving van de kleur en tekening. Erg mooi en sterk.

Lakken kan ook gewoon hoor, die heb je ook in mat of satijn met mooi kleureffect. 2k lak is keihard
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
1. Meerdere lagen olie, geeft in mijn ogen mooiste natuurlijke veroudering
2. Rubio (olie, soortvpolymeer/ binding met hout: betere bescherming, al iets minder natuurlijk uitzicht. Idem voor hardwaxolie.
3. Was: geeft ongeveer het blinkende zicht zoals het natte deel op foto, moet regelmatig herhaald worden
4. Lak: absoluut niet mijn ding, een laag erop, minst mooie veroudering
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.