Slot kast frees module

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Dit item hoort misschien bij hand gereedschap maar omdat er een boor voor nodig is toch op dit Forum, ik kwam de frees module op MP had nog nooit zoiets gezien en aan gezien ik binnenkort wat sloten in o.a. multiplex deuren moet maken lijkt me deze module interessant, ik doe het nu met de bovenfrees maar het resultaat vergt toch nogal wat extra werk zoals de diepte haal ik niet voldoende, en dan nog de kastplaat die moet er ook nog netjes in gefreesd worden wat ik best een het vindt om dit netjes te krijgen iemand ervaring hiermee of wellicht een andere methode?
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Bedoel je deze https://www.kbtools.nl/nl/Home
Voor incidenteel gebruik is een setje van 247 wood met een verlengde frees (ecotools) ook een optie.
Ik heb de scharniermalset en de set voor driepunts sluiting ( met een Festool 1010) en dat gaat prima als je dit niet voor je beroep doet. Anders zou ik een alu set kopen.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik heb ook de souber via axminster aangeschaft, inclusief de excentrische geleider. (Toen ik hem nodig had was hij in de aanbieding bij een van mijn leveranciers, maar ze hadden er 0 op voorraad, de volgende keer gezocht via Nederlandse webshop, maar die waren toen net een week met vakantie, dan maar een stuk goedkoper uit Engeland besteld, en was supersnel binnen. Ik heb later wel de ontbrekende maten freesjes bijbesteld bij een Nederlandse webshop (Ik weet niet meer of dat gereedschappro of Kostershop was, de freesjes waren niet op voorraad bij axminster en ik had ook wat andere spullen nodig))

Voorheen deed ik die slotkasten met de bovenfrees en de festool OF/FH geleider voor frontplaten van meerpuntsluitingen, die ik dan verdiepte met een 3d boor, maar dat was een heel gedoe, Festool verkocht toen ook lange frezen waarmee je wel de hele diepte kon frezen, maar zo'n freesje koste meer dan die souber set. (en de OF1400 had een te korte slag, dus dat was dan weer een smoes om de zware festool aan te schaffen , wat ik niet gedaan heb)

Die freesverlenger was voor mij destijds wel een uitkomst geweest, maar ik ben erg tevreden over die souber dbb, heel snel in te stellen en werkt goed, (boor op toeren houden, en niet te veel afnemen per freesgang)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.