Zwaluwstaart Mal: Project Update

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Mijn vrouw vroeg zich af of ik onderdelen voor de heggeschaar had besteld. Maar nee, het zijn de mallen, en ze zijn binnen!
Th0m, ontzettend bedankt!

Ik ga er nu nog niet mee aan de gang, ik ben een bakfietsje voor onze bijna 1-jarige kleinzoon aan het bouwen.
Maar daarna komt er vast wel een blokkendoos, met mooie hoekverbindingen.

Groet, Karel
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.424
686
Emst
Thom, ook bedankt voor de keurige verzending, ik ga het straks uitpakken en bekijken.
Ik ga binnenkort mijn bus als camper inrichten en daar wil ik het als eerste gaan gebruiken.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Oef ben ik een paar dagen van huis, ligt er misschien een mooi pakketje op mij te wachten....
Ik hoop dan maar dat de buurman hem liefdevol in ontvangst zal nemen......
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ook ik heb hem binnen, ga een hele rij lades maken volgende week, als ik mijn plankjes op dikte kan krijgen :)
 
A

Athanor

Guest
Er waren volgens een eerdere posting sets bij met een trendfreesje die geloof ik nog wat levertijd vroegen...


Fons
 
A

Athanor

Guest
Oké, ik wacht nog even op de uitbreidingsset van Scheppie die meegeleverd gaat worden.

Fons
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb het spulletje gisteren ook binnen gekregen. Netjes verpakt en al, toppie.
Ik heb alleen 1 kanttekening, ik vind de passing van de 2 mallen aan elkaar niet echt strak, ben benieuwd hoe zich dat in de praktijk gaat houden.
Helaas het hele weekend niet thuis, maar ergens deze week zeker een momentje vrij maken om het spulletje uit te proberen :cool:
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Ook ik heb alles gisteren binnen gekregen.
Natuurlijk was het compleet.
THOM reuze bedankt voor de moeite en tijd die je erin gestopt hebt.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Het pakketje is binnen maar ik heb het nog niet gezien ik deze heb op laten sturen naar mijn schoonvader,

En daar kom ik pas dinsdag langs,

Maarre Thom bedankt voor de moeite en de tijd voor dit unieke project.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik hoop dat iedereen die de set ontvangen heeft mooie werkstukken gaat maken en ons er van mee laat genieten.

Iedereen die nog niks ontvangen heeft, even geduld nog. Ik probeer zo veel mogelijk te verzenden maar mijn vrije tijd is nogal schaars!

@ jpandriesse
Ik vind het spijtig dat e te ruim passen. Ik heb er een aantal getest die zelfs allen met iets vijlen in elkaar paste. Ik heb namelijk ook de staart te groot laten snijden +0.2mm.

Wat je zou kunnen proberen is om met een centerpons aan de rand van de staart en socket kleine putjes te slaan waardoor het metaal iets uit zet. Het geheel moet dan beter passen.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Ook bij mij zit er enige speling in, alhoewel ik nu nog niet kan beoordelen of het straks merkbaar zal zijn.
per slot van rekening schroef je ze straks toch beide vast op een plaat hout.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wanneer je 2 mallen "voor altijd" op 1 stuk hout schroeft zal ik wel de maat tussen de rechte vingers meten en die exact overnemen voor de koppeling.
 

iwan

Nieuw lid
15 feb 2010
6
0
www.metaalreus.nl
hoi thom vandaag de mal ook binnen gekregen
was super verpakt.
nog bedankt voor de tijd die je er heb in gestoken
nu maar kijken of ik ook mooie zwaluwstaarten kan frezen
mvg frits
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.