Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Neushoorn, maar nu met iepen hout

Vandaag in Burgum een plank Iepen hout gekocht. Schors er nog aan, dus veel restafval. Maar ik kreeg de plank goedkoop mee, dus dan mag je niet klagen :-)

Met het resultaat ben ik redelijk tevreden voor nu. Bochten worden steeds vloeiender. Er is slechts één stukje dat maar vanaf één kant past (de oren), de rest maakt het niet uit of je ze van voren of van achteren erin steekt. Het past. De oren kunnen wel bijgewerkt worden bij het schuren.

neushoorn_resize.jpg

Bij de plaatselijke Hubo een zaagje nr 6 gekocht en dat ging al veel beter. Ook tussentijds vervangen (dank voor de tip!). Het gaat niet supersnel, maar het was acceptabel.

Nu nog schuren... en met name die kleine bochtjes... zou een dremel hier uitkomst kunnen bieden?

Verdere tips zijn altijd welkom!
    Laatst gewijzigd door Dracul; 12-04-19 om 18:15. Reden: Typo

Vanmiddag aan het schuren geweest. Mooi om te zien hoe het hout daarvan opknapt :-)
    Voor mezelf weer een leermomentje, niet direct enthousiast met een ruw stukje hout aan de slag, maar eerst dat mooi opschuren... dan zie je waar de oneffenheden zitten (klein puntje mist) én sta je niet te klooien met allemaal kleine stukjes die je achteraf mooi geschuurd moet zien te krijgen.

Maar goed, leermomentje zullen we maar denken.

Nu wilde ik de neushoorn gaan lakken, zodat de houtkleur zichtbaar zou blijven, maar nu met dat putje erin ... zit ik me af te vragen of ik 'm niet beter egaal kan schilderen. Het kleurverloop vind ik niet zo'n ramp, het is tenslotte een natuurlijk materiaal.

neushoorngeschuurd_1_resize.jpgneushoorngeschuurd_2_resize.jpg

Forum Rechten