Draaibank

P

Pel

Guest
Wegens sterfgeval willen wij deze draaibank aanbieden. Deze draaibank is 2 jaar oud en zo goed als nieuw. Accessoires zoals bijbehorenden bijten en schaven zitten erbij
Graag een serieus bod.
Namens nabestaanden van Pel van Harri Schonkeren
 

Bijlagen

  • 20190412_141916.jpg
    20190412_141916.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 848
  • 20190412_141928.jpg
    20190412_141928.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 847
  • 20190412_141937.jpg
    20190412_141937.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 840

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Allereerst nog gecondoleerd met het verlies.

Ik weet niet wat u ervoor wilt hebben maar ik wil wel incontact met u komen om het erover te hebben en eventueel te kopen.

pm gestuurd
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heeft volledig niks met de draaibank te maken, maar op 1 of andere manier werd ik er blij van iets van pel voorbij te zien komen terwijl ik weet dat hij het niet schreef
Ik hoop dat de draaibank een mooi 'pel waardig' plaatsje krijgt
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Een prijs zou fijn zijn
Misschien heb je het niet door maar dit zijn de erfgenamen van Pel, Een zeer gewaardeerd forumlid die te vroeg heen gegaan is en nu in de houthemel vertoeft. Ze hebben niet echt een idee van de prijs maar verwachten van medeforum leden een eerlijke prijs.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
met zoveel gebundelde kennis op dit forum zou het misschien interessant zijn dat iemand met verstand van zaken op dit forum een "eerlijk" bod voorstelde
en dan is aan de koper en verkoper om tot een akkoord te komen
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Volgens mij komt hij inderdaad bij Baptist vandaan. Jan Hovens heeft hem nog een paar dagen thuis les gegeven.
Ik denk dat een prijs van € 800 wel op z'n plaats is. Pel hield van goed gereedschap.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Contact gehad en nabestaande willen alles in 1x verkopen. Vragen ongeveer 3500 euro.
draaibank zou duurder zijn dan 1000 euro, maarjefman heeft gelijk.
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
88
26
Ljouwert
Ten eerste gecondoleerd en sterkte met het verlies!
Ik ben ook geïnteresseerd in de draaibank, en wil graag een faire prijs betalen, maar €3500 lijkt me wat prijzig, als een O Peatey €800 noemt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk eerlijk gezegd dat 3500 niet realistisch is, maar wat zit er allemaal bij, dat weet niemand, speculeren heeft dus ook geen zin
Ik weet niet of de nabestaanden hier op zitten te wachten, maar wellicht is er iemand in de omgeving die hen hier mee zou kunnen helpen (beetje advies ofzo, eens invertariseren wat er is)
 
Laatst bewerkt:

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Heb ik aangeboden om de rest te inventariseren, maar geen reaktie erop.

ze hebben contact gehad met baptist en blijkbaar is het allemaal samen 2800 euro. Baptist heeft geadviseerd alles samen te verkopen. Daarom bied de familie alles als 1 koop aan.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Dan zou ik iets meer overzicht willen hebben wat er allemaal is, met een vlak/vandiktetafel wordt een hoge prijs al snel aannemelijker.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Met alle respect maar ik begrijp dan niet goed waarom er een advertentie met een draaibank wordt geplaatst terwijl die dus blijkbaar niet afzonderlijk te koop is.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ten eerste gecondoleerd en sterkte met het verlies!
Ik ben ook geïnteresseerd in de draaibank, en wil graag een faire prijs betalen, maar €3500 lijkt me wat prijzig, als een O Peatey €800 noemt.

Die € 800 is een reële prijs voor een 2ehands draaibank.
Wat er nog meer bij verkocht wordt staat er niet bij, maar dat zullen ongetwijfeld een chuck en een paar beitels zijn. Dan kom je met € 300 ook een heel eind zou ik zeggen.
€ 3500 lijkt me dan ook een absurd hoog bedrag. Daar kun je een fantastische nieuwe grote draaibank voor kopen met veel toebehoren!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zou best belangstelling hebben voor deze draaibank. Zou graag foto's zien van de toebehoren. (die heb ik n.l. al) Wat ik denk dat er ook schaven ed bij zitten. De vraag is of ik zin heb om al de extra spullen te behouden of te verkopen. Komt me tijdens mijn verbouwing niet echt uit. Hier zit toch alles al tegen. 3500 euro is een hoop geld dat heb ik meestal niet in mijn zak zitten. Maar ja als er een aantal ln of veritas schaven bij zit loopt het al snel op.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Baptist heeft geadviseerd alles samen te verkopen

Ik vind dit geen goede raad .Ik denk dat ze meer kunnen krijgen als men los verkoopt. Wel bijvoorbeeld alle draaispullen samen, maar geen ander gereedschap erbij. Iemand die bijvoorbeeld geïnteresseerd is in de draaibank is dat niet noodzakelijk geïnteresseerd in ander gereedschap.

groeten
Ornament
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Uiteraard over de doden niets dan goeds, en ik denk dat er veel emoties los komen als je de hobby van je overleden vader/echtgenoot gaat verkopen.
Maar een kort berichtje met nauwelijks informatie of foto's doet de verzameling geen eer aan.
Van Baptist vind ik het ook flauw om met zo'n advies te komen. Alsof zij in de winkel alleen complete hout-hobby gereedschapssets verkopen.

Als het om het geld gaat: Losse verkoop levert meer op.
Als het om de nalatenschap gaat: Losse verkoop bied meer hout hobbyisten de kans om een mooi stuk gereedschap te kopen.

Mijn advies is om een betrouwbaar forum-lid te vragen of hij/zij wil komen kijken en prijzen adviseren.
Eventueel kan hij/zij voor een kleine vergoeding de hele verkoop op zich nemen.
Dan komt het gereedschap bij de juiste liefhebbers terecht en dat lijkt mij de grootste eer voor een zeer gewaardeerd overleden forum-lid!
 

baenske

Actieve deelnemer
10 feb 2017
26
0
Bree
Ik ben destijds wel eens bij Harrie gepasseerd, een zeer aangename man die me veel nuttige tips heeft kunnen geven. Spijtig om te lezen dat hij heengegaan is.

Om alvast wat misverstanden bij deze verkoop uit de wereld te helpen, in zijn werkplaats stonden nog verschillende andere machines zoals een zaagtafel, lintzaagje, slijpsteen + wetsteen, een massa beitels, gutsen en schaven. En ongetwijfeld nog wel wat andere zaken. Het merendeel wel kwalitatief materiaal. Als men dat allemaal bij elkaar telt is die prijs dan ook zeker niet absurd te noemen. Moest ik dat geld op reserve hebben was ik zeker al een kandidaat koper.

Ik ben nu ook absoluut geen expert op het gebied, maar indien de nabestaanden het wensen wil ik hun wel bijstaan met de verdere verkoop of mijn (beperkte) advies. Maar ik heb reeds gelezen dat dat nog iemand heeft voorgesteld.

Aan de nabestaanden, alvast mijn deelneming en contacteer me gerust voor vrijblijvend advies. Aangezien mijn ouders in Molenbeersel wonen is eens binnen springen geen moeite en kunnen jullie nog zien hoe jullie het verder willen afhandelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.