Open dag Masave Fijnhouthandel

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo allemaal

Het is weer bijna zover,onze jaarlijkse open dag. Je bent de hele dag welkom om te komen kijken wat welke houtsoorten we allemaal hebben liggen en wat er mogelijk is binnen Masave. Momenteel een kleine 60 houtsoorten, diverse fineersoorten,lijm,afwerkingmiddelen ,tafelbladen enz. Van mahonie van 4 meter tot aan ebben van 10cm.

Wanneer
Zaterdag 18 mei
9.00 tot 16.00

Waar
Masave fijnhouthandel
Ceintuurbaan 8c, Zwolle


Op de dag zelf zagen en schaven we geen hout dus als je iets wil bestellen is het handig om dat alvast door te geven, dan zorgen we dat het klaarligt. Wel kunnen we het hout de week erna voor je bewerken en dan opsturen natuurlijk.

Hopelijk tot dan !!!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jammer Rick ik kan er niet bijzijn. Alle " echte" houtliefhebbers zijn 18 en 19 mei in de tuinen van Appeltern op de houtdraaidagen en exposities van de landelijke houtdraaivereniging van Radius: www.houtdraaien.com
Jammer met een knipoog!
Vr.gr. Jan Pranger.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag begonnen met het "vullen" van de vakken zodat er voldoende geschaafd materiaal ligt. Van dunne plankjes voor figuurzaagwerk tot aan balkjes voor snijplanken. Voor de liefhebber van bijzonder hout hebben we ook een hele reeks aan nieuwe soorten ingekocht. Van jarrah burl tot red palmira.

En er is natuurlijk weer koffie,thee en koek!!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vandaag druk bezig met het vlakken en schaven van een pallet vol plankjes en balkjes. Het is altijd wel prettig wanneer het hout al geschaafd is. Van Padoek tot zebrano. Komende week komt er nog een stapel beuk,linde en eik. Een best deel gaan we al bewerken voor de open dag. Vooral het beuk kan wel eens enorm mooi zijn als ik het goed gezien heb.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Super veel zin in komende zaterdag. Deze week gaan we nog een hele partij hout zagen en schaven o.a. linde,iep,Padoek,olijf,ebben,purperhart, Palissander,eik,es,noot,esdoorn en een berg bijzondere exoten .
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
We zijn een mooi stuk opgeschoten

*balkjes en blokken voor de houtdraaiers

*dunne geschaafde plankjes voor de mensen die kleine meubels/kistjes willen maken

*pakketten snijplankhout

*enorm veel hout tbv (bas)gitaarbouw

*veel onbekant hout tbv wandplanken en tafelbladen

*veel olijfhout en diverse soorten burls

En natuurlijk koffie/thee en koek!!!!

Hopelijk tot zaterdag allemaal
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Nog 1 nachtje slapen....en dan is het eindelijk zover. Tegen 14uur vanmiddag was alles al klaar, strakke planning heeft wel geholpen...en dat met 1 collega minder. Heb erg zin om iedereen weer even te spreken. Bepaalde mensen bestellen regelmatig hout maar spreek ik in levende lijve niet zo vaak. Dat is het mooie van zo'n dag.

Goede houtkameraad kor is er ook met zijn fijnstoffilters. Onze filters hebben deze week overuren gedraaid. Een echte aanrader voor elke werkruimte.

Ik lig al mooi een tijdje horizontaal zodat ik morgen weer bruis van energie:D

Tot morgen
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik ben er geweest, het was gezellig, de koffie heerlijk de koek lekker en al het hout prachtig.
Bedankt familie Koorman, veel plezier en succes verder.

Mvg, :).
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
De sfeer, koffie en de koeken waren inderdaad weer goed!
Het was een hele leuke middag. En ik heb een paar mooie planken mee genomen.

Daarnaast heb ik fijnstoffilter 2.0 van dichtbij gezien, en die staat nu ook bovenaan mijn verlanglijst!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat een gave dag was het weer. Veel mensen gesproken en veel mensen kunnen helpen met hun vragen en wensen. Vandaag laatste hout weer op zijn vaste plek gezet. Morgen kunnen we dus weer vol gas aan de slag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.