Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Essen hout

Essen hout

Vandaag werd mijn vooraad hout verijkt met een paar stammen Essen van 3 en 4 mtr
    1 daarvan vol met "wratten"
    Nu vraag ik mij af wat wijsheid is ,laten zagen tot platen of wat er anders mee te doen

Omdat ik mijn goede kennis ooit eens had gevraagd van allerlij soorten hout een stam of boom bij mijn vooraad te gooien ligt deze er dus ook tussen
    Loopt nu beetje uit de klauw in de positieve zin , alleen met essen heb ik niets geen ervaring
    Volgende week gaat alleen alles op transport naar de zagerij en moet ik met alle soorten een keuze maken wat te doen

Sorry voor de slechte foto kwaliteit , maar de iPhone heeft verloren van de klinkers vanmiddag
    20190411_071329241_iOS.jpg20190411_071315264_iOS.jpg20190411_071350290_iOS.jpg20190411_071344052_iOS.jpg

Die liggen zo op de stam, dat je er volgens mij met planken vlak er doorheen veel van kwijtraakt, en met planken die er staad doorheen gaan alleen een gekke uitstulping aan de rand ziet, die je maar net in het meubel dat je er van wil maken kwijt moet zien te raken.
    Als houtdraaier zou ik de knollen an sich nemen, maar dat kost je wel zeg 1/3 van de stam - gewoon een vrij dikke plank afzagen met alle wratten aan de buitenkant, en die in stukken per wrat verdelen voor een houtdraaier.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 12-04-19 om 08:55.

Wauw, wat een mooie stam!
    Ik zou er wel raad mee weten.

De stam met wratten doet me meer denken aan een zilveresdoorn ( Acer saccharinum) dan aan een es, weet je het zeker?

Ik niet haha

Maar degene die hem bracht belde me dat ie 3 essen stammen erbij had gelegd
    Had er toevallig vandaag ook iemand bij die er wel wat van (hoort) te weten en die vertelde me niets anders

Maar zou zomaar kunnen

Volgende week hopelijk eindelijk op transport naar de zaagerij
    Dan zullen we zien wat het wordt
    Als goed is zou er ook een walnoot stam bij zijn gelegd vanmiddag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edgar Bekijk Berichten
    De stam met wratten doet me meer denken aan een zilveresdoorn ( Acer saccharinum) dan aan een es, weet je het zeker?

Omdat ik mijn goede kennis ooit eens had gevraagd van allerlij soorten hout een stam of boom bij mijn vooraad te gooien ligt deze er dus ook tussen
    Loopt nu beetje uit de klauw in de positieve zin , alleen met essen heb ik niets geen ervaring
    Volgende week gaat alleen alles op transport naar de zagerij en moet ik met alle soorten een keuze maken wat te doen

Kunnen wij ons adres ook doorgeven aan "de goede kennis" ?:-)

Haha je ,ik ben ook heel zuinig op hem

Belde vanmorgen nog op of ik belang had bij 28 kuub gezaagd douglas balkhout. 7,2 mtr lang
    Werd me toch iets te gek
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinus Bekijk Berichten

Kunnen wij ons adres ook doorgeven aan "de goede kennis" ?:-)

Forum Rechten