Cursus/opleiding meubelmaken

marcvl

Nieuw lid
10 feb 2011
1
0
Goedenavond,

Ik ben Marc uit Barneveld :D , en ben een nieuw lid. Momenteel werk ik in een houtwerkplaats van een zorgcentrum, waar we houtprodukten maken voor de winkel. IK wil graag verder met hout, en zou in de toekomst willen werken in een meubelmakerij of als zelfstandig meubelmaker. Ik weet dat dat nog een lange weg is/zal zijn. Op google vond ik cursussen bij meubelmakerij de Kopshout in Nijmegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kun je beter de deeltijdopleiding van het HMC in Amsterdam volgen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Gr. Marc
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Qua afstand maakt het niet zoveel uit, en ik denk dat je bij beide opleidingsinstellingen ongeveer hetzelfde leert. Daarbij zou ik je aanraden om gewoon een afspraak te maken bij beide en vragen te stellen over de opties om je dromen te verwezenlijken en kiezen voor diegene die het beste aansluit op je wensen.
 

Meuleman

Nieuw lid
5 sep 2008
23
0
Zutphen
Toevallig iemand die ervaringen met de cursussen van kopshout heeft?
Ik heb daar een aantal jaren een cursus gevolgd. Je begint er met alle basisverbindingen te maken. Daarna een hamer, wat kistjes enz. In een vervolgcursus leer je het lezen en maken van tekeningen waarna je een zelf ontworpen werkstuk gaat maken. Ik heb het altijd zeer prettig gevonden om daar naar toe te gaan. Aardige mensen en je krijgt goede uitleg en ondersteuning. Je leert daar niet het gebruik van machines (uitgezonderd de kolomboormachine).
Het is naar mijn mening toch echt gericht op de hobbyist die net iets verder wil gaan. Wil je echt meubelmaker worden dan kun je volgens mij beter een speciale opleiding volgen.

Martin
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb daar een aantal jaren een cursus gevolgd. Je begint er met alle basisverbindingen te maken. Daarna een hamer, wat kistjes enz. In een vervolgcursus leer je het lezen en maken van tekeningen waarna je een zelf ontworpen werkstuk gaat maken. Ik heb het altijd zeer prettig gevonden om daar naar toe te gaan. Aardige mensen en je krijgt goede uitleg en ondersteuning. Je leert daar niet het gebruik van machines (uitgezonderd de kolomboormachine).
Het is naar mijn mening toch echt gericht op de hobbyist die net iets verder wil gaan. Wil je echt meubelmaker worden dan kun je volgens mij beter een speciale opleiding volgen.
Martin
Dit is een deel ze hebben ook andere cursusen ook op het gebied van elektrisch gereedschap. Kijk maar op hun site.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.