bandschuurmachine

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Welke bandschuurmachine is prijs kwaliteit? Bv die van Worx kost 75 €, is dat wat, of is die snel versleten? Het is niet voor dagelijks gebruik, maar het moet wel doen wat het moet doen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Laatst bewerkt:

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi je gaat vast lachen maar goedkoop en niet stuk te krijgen
parkside bandschuurmachine van de Lidl gebruik ik nu al 4 jaar
en de machine ( dezelfde ) heb ik daarvoor 6 jaar naar volke tevredenheid gebruikt
ook de schuurbanden zijn erg betaalbaar :)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Hoi je gaat vast lachen maar goedkoop en niet stuk te krijgen
parkside bandschuurmachine van de Lidl gebruik ik nu al 4 jaar
en de machine ( dezelfde ) heb ik daarvoor 6 jaar naar volke tevredenheid gebruikt
ook de schuurbanden zijn erg betaalbaar :)

Tom,

Je bent niet de enige die tevreden is van Parkside.
Maar gebruik je die machine voor kleine klusjes (afwerken van draaiwerk) of voor het schuren van grote oppervlaktes?
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Mathieu ik gebruik de bandschuurmachine meestal op grote oppervlakte banken en tafels enzo
voor het grovere werk doet ie het prima
ook monteer ik hem af en toe ondersteboven op de werkbank om zo wat makkelijker iets kleins te kunnen schuren
het is zeker geen topmachine maar voor 40€ is ie prima geschikt voor het grovere werk
mvg Tom
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Welke bandschuurmachine gebruik je ?
Tom op eigen houtje?.
Ik zag dat ze er 2 hebben op de lidl shop.
1 van 600 watt en 1 van 900 watt
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik heb een vlakschuurmachine van Worx, maar het schuurpapier schuurt heel snel kapot. Voor de rest werkt hij goed, maar daarom wilde ik een bandschuurmachine erbij.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Staat zelfs in promotie nu bij Lidl voor 24,95 €. Ik heb hem dan maar meteen gekocht. Thanks voor de tip!
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Heb de Lidl-machine ook maar ben er niet idolaat van. Kan natuurlijk in deze prijsklasse ook een gevalletje pech zijn maar ding schuurt voor geen meter, welke snelheid/stand/houtsoort/schuurpapier ik ook gebruik. Ik ga kijken voor een tweedehandsie van Hitachi/Makita/iets anders wat wel werkt.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik heb hem nog niet getest. Ik wilde er mijn plafonnetje in Cederhout mee afschuren. Is wel een stuk goedkoper dan een Makita anders. Daar eet je bij MC Donalds amper een menu voor ;-)
Ik hou je op de hoogte Tom op eigen houtje!
 

Erl

Nieuw lid
2 mei 2019
14
1
Nijmegen
Ik heb er eentje zelf gemaakt, maar niet alleen voor hout.
 

Bijlagen

  • DSC_1527.jpg
    DSC_1527.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 347

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Ik heb een Makita 9404. Ik vind heel handig dat hij een toerental regelaar heeft om de snelheid en dus kracht te regelen, want zo'n beest moet je wat kunnen temmen. Heeft ook mechanisme zodat de band altijd in het midden blijft. Niet alle modellen hebben dat en is zeer vervelend als hij er hele tijd afrolt.

Maar Makita is je wsl. te duur en zwaar voor 1 plafondje te schuren.

Evt. eentje huren? Een huurmachine gaat wsl. veel krachtiger zijn dan eentje van lidl.

Of anders, bij amazon.de hebben ze er eentje van tacklife met goeie recensies. 3kg, 40 euro, 600W.
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Als je schuurpapier hele tijd stukgaat, da' s ook niet normaal. Misschien heb je gewoon slecht papier of is er iets mis met je machine?

Met bandschuur moet je idd. oppassen dat je hele plafond niet weg is of dat je diepe groeven trekt. Je moet er dan al best zo'n frame rond hebben zodat hij zich wat gedraagt.
Toen ik mijne kocht stond ik te zien van de kracht van zo'n machine, waanzinnig gewoon.
Ik heb ook ooit de groene bosch getest maar die was veel minder krachtig, zeker een factor of 3-4.

Als alternatief zou je een excenterschuurmachine kunnen overwegen. Die zijn meestal lichter, wat toch belangrijk is voor plafond en dat schuurt toch al een pak beter dan een vlakschuur, zeker als je eentje pakt met een grote schuuruitslag (bv. 5mm) en dan met grove korrel P40 ofzo.

Niet dat ik ervaring heb met plafonds schuren, maar een excenter lijkt me veel handiger ondersteboven dan een bandschuur. Bandschuur heb je 2 handen nodig, excenter soms maar 1.
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actieve deelnemer
24 apr 2019
27
0
idd Ronald - mijn Boschje het zelfde verhaal.. Beestachtig hoe dat tekeer kan gaan maar met wat beleid is het heel precies toe te passen. Van dees nog geen band afloop gehad en al wat bandjes versleten.. Niet regelbaar maar daar geen hinder van ondervonden. Als elk gereedschap ontgroei je iets wel met de tijd denk en kopen op de groei is nooit verkeerd maar je kan iets maar 1 keer uitgeven eh
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.