Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Aangeboden INCA Major

Hallo mijn hobby is INCA's restaureren.
    Vooral Majors. Mijn interesse gaat naar INCA uit omdat ik het een geweldige machine vindt,
    goed doordacht, kompakt gebouwd en nog steeds hoge kwaliteit en precisie. Fijn om
    mee te werken. Inmiddels een oldtimer, maar er zijn nog genoeg onderdelen verkrijgbaar.

Deze machine heeft nieuwe Zaagas lagers. Verder opgeknapt en compleet.
    Er zit een stalen onderstel onder van 100x61x71 (lxbxh). Nadeel kan zijn dat het onderstel voor sommige mensen misschien iets te groot is. Voordeel is dat hij zwaar en degelijk is, wel verrijdbaar.
    De prijs is 375. Mijn beroep is meubelmaker , en ik kan er evt. een origineel beuken onderstel onder maken. (zie foto van eigen Major). De prijs wordt dan 545 euro.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Aangeboden INCA Major

Ben, commerciële postings worden hier niet op prijs gesteld, zeker niet als het ook nog eens de 1e post van de poster betreft.
    Het feit dat het hobby betreft maakt het wat minder bezwaarlijk, maar op zn minst eerst een net voorstel topic was wel op zn plaats geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Ben, commerciële postings worden hier niet op prijs gesteld
    Volgens mij horen commerciële posts in het marktplein...

Volgens mij bedoel je dat het niet de bedoeling is dat mensen hier hun handelswaar aan gaan prijzen , en dan met name bedrijven. Ik zie de toegevoegde waarde van deze post wel , ik neem aan dat we in de toekomst ook wat mee gaan krijgen van het bouwen van die mooie beuken stands in de vorm van een fijne fotoreportage....

Joris sorry maar je doet het toch zelf ook!!
    En wat is er optegen.
    Ik vind het wel een beetje flauwekul allemaal, hij geeft alleen aan dat het zijn hobby is deze machines op te knappen ( en zo te zien perfect ) om ze daarna te verkopen.
    In plaats van comentaar te geven mag je ook wel een complimentje geven.

De een verzameld postzegels, een ander houdt duiven, sommigen hebben een privé-houthandel.
    Ik vindt dit op zich wel een merkwaardige hobby. Het is een zaag, maar is dit een speciale machine, of wat zijn de specifieke eigenschappen? De prijs lijkt me zeer correct, en ik denk dat je voor het geld dan ook een behoorlijke machine krijgt waar een (beginner) een heel eind mee op weg is.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

@Meubelmaker,
    Goed lezen wat ik schrijf alsjeblieft.
    Ik schrijf dat we er hier wat op tegen hebben dat mensen als 1e post een commerciële plaatsen, dat geeft zo'n marktplaats idee. Ik geef ook aan dat het minder bezwaarlijk is omdat het een hobby mattige verkoop is, maar dat een eventueel voorstellen (om dus wat minder marktplaats over te komen) gewenst is.
    Uiteraard maak ik ook gebruik van dit gedeelte van het forum, maar er is denk ik een groot onderscheid is tussen iemand die al een paar honderd posts heeft (nuttig of niet daar gelaten) en iemand die hier met zn 1e post komt verkopen. DAT gaf ik aan.

@Scheppie,
    Ik bedoelde uiteraard niet dat dit niet het juiste gedeelte van het forum was, maar de manier waarop het ging. Dat mag nu wel duidelijk zijn :mrgreen:

@Ben,
    Inderdaad een mooi stukje werk zo lijkt het. Voel je verder niet persoonlijk aangevallen alsjeblieft, het ging om het soort post. Graag zien we je hier vaker verschijnen waar je beschrijving doet van jouw kundigheden.

HET IS HIER GEEN MARKTPLAATS!!

Hallo mensen, heb het waarschijnlijk iets verkeerd ingeschat
    ik heb het advies gekregen om marktplein te gebruiken voor mijn hobby
    maar verkoop kan mischien toch beter via marktplaats, groeten Ben.

Athanor
    Guest

Boeiende discussie er lijkt me niet zoveel mis met de posting, voorstellen doen anderen ook niet altijd als eerste bijdrage. (heb ik ook niet gedaan....)

Fons

Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Fons, maar begrijp ook de opmerkingen van Joris en Hugo. Ben biedt inderdaad wat te koop aan, maar daar is deze rubriek ook voor bedoeld. Het zou mooi zijn als Ben wat zou kunnen vertellen over de Inca Major, wat hij voor werk in deze machine gestopt heeft om hem zo mooi te krijgen en zijn werk als meubelmaker natuurlijk. De prijs lijkt me heel aardig als de Inca zo goed is als Ben beweerd!

jaap

Forum Rechten