Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Dat is zeker een mooie en zeer dure oplossing
    Dan heb ik het wel heel simpel met wat hout alu hoeklijn en een oude Makita frees
    Zal is ik eraan denk morgen even foto maken hoe ik het doe
    Ben er zelf nog niet helemaal tevreden over ,maar het doet wel zijn werk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Doorbuigen doet ie bij mij niet van aluminium .
    Heb er 1 gemaakt van 80 cm lang en zojuist getest
    Moet nog wel wat veranderen , had de balkjes voor de hoogte los liggen maar dat is geen succes als druk bezig bent

Verder van stof afzuigen ,ben ik met je eens.

@Allen,
    Dank voor de reacties. Ik denk dat het wijs is om de stamschijven eerst op een (mobile) zaagmachine eerst vlak te maken. Kernhout van inlandse eik is nogal hard. Om meerdere cm. te vlakken ben je met een bovenfrees wel erg lang bezig denk ik.

Hier de foto hoe ik hem gemaakt heb
    Nog niet helemaal tevreden ,maar dit kan ook aan de botte frees liggen die erin zat
    Wat tijd betreft van het echt wel mee hoor
    Ik had een Sequoia schijf gedaan ,daar zit zowel hard als zacht hout in viel mij op

20190412_152332366_iOS.jpg20190412_151602505_iOS.jpg20190412_152352176_iOS.jpg

Had hem gelijk maar even boven de vuurschaal geplaatst was wel net zo makkelijk met opruimen

Komende tijd alleen helaas even geen testen met de frees ,aangezien ik even hebt gevoeld of frees van freestafel scherp was met de pink
    Hij was scherp vonden ze in het ziekenhuis

Ai, met de motorzaag voel ik dat na het slijpen nooit met de vingers maar kijk of het witte glansrandje weggevijld is. ‘Leergeld’ noemen ze dat. Beterschap. Dank voor de foto’s, de derde foto snap ik niet, wat zie ik daar?

3e foto is de slede op zijn kant.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Kok Bekijk Berichten
    3e foto is de slede op zijn kant.
    Dank je, slim staafje, glijdt 't beter.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten