Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Ik was in de veronderstelling dat met een spuitoplossing je geen vocht meer tussen het beton en de isolatie zou krijgen omdat het op het beton gelijmd zit.

Als ik PIR toepas moet ik dan nog dampdichte folie aan de binnenzijde toepassen? Ik heb een voorkeur voor regelwerk of metalen studprofielen en daarop dan undelayment of gyproc habito o.i.d.

Foamglas klinkt ook wel top, kan je dat gewoon kopen als consument? En ik weet ook niet of ik veel last heb van de opbouw elektra leidingen. De oplossing mag best wat kosten als ik hierdoor een goed bruikbare ruimte krijg!

Zelf had ik ook naar vlas isolatie gekeken omdat dat ook ongevoelig is voor vocht.
    Laatst gewijzigd door MarcelG; 12-04-19 om 20:29.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG Bekijk Berichten

Zelf had ik ook naar vlas isolatie gekeken omdat dat ook ongevoelig is voor vocht.
    Bij mijn weten is isovlas niet ongevoelig voor vocht, maar is het zo dat je bij isovlas geen dampscherm hoeft toe te passen, je kan dampopen bouwen. Je buitenschil moet dan ook dampopen zijn, ik weet niet of die beton dat voldoende is.

Die isolatie met aluminium cachering is prima. Gebruik voor het lijmen een pistool, dat werkt veel fijner. Bovendien zijn de producten die je nodig hebt alleen voor een pistool te krijgen. Het doseert veel beter, en je kunt bussen wisselen.

Deze heb ik zelf: https://www.kitcentrum.nl/nl/webshop...amgun-economy/

Maar het maakt niet zo veel uit welk pistool je neemt.

Dit is de isolatielijm:
    https://www.kitcentrum.nl/nl/webshop...ijm-750ml-pst/

Voor het gebruik van de pistool altijd een reiniger mee bestellen. Die gebruik je om het pistool schoon te maken.

Ik adviseer om de isolatie rondom een centimeter van de vloer, muur en plafond te houden en deze naden met ELASTISCHE PUR, te dichten. Ik schrijf elastisch dik, want je mag geen gewone PUR schuim gebruiken. Die wordt hard en kan op één van de overgangen losscheuren. Voor de nieuwe eisen van luchtdicht bouwen wordt altijd de elastische variant gebruikt. Kun je ook alleen maar op een pistool gebruiken en is niet bij de bouwmarkt te krijgen. Wanneer je de hoek omgaat, spuit je eerst de kier dicht, en werk je verder met de platen de hoek om met ook weer een kier van een centimeter. Die zet je ook weer dicht met elastische PUR.

https://www.kitcentrum.nl/nl/webshop...oam-880ml-pst/

Overigens is Kitcentrum een hele betrouwbare en snelle leverancier. Al deze producten zijn van Den Braven overigens ook bij Toolstation verkrijgbaar, dat maakt het makkelijker als die in de buurt zit.

Zowel Illbruck als Den Braven zijn professionele producten die gewoon goed zijn.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn Bekijk Berichten
    Bij mijn weten is isovlas niet ongevoelig voor vocht, maar is het zo dat je bij isovlas geen dampscherm hoeft toe te passen, je kan dampopen bouwen. Je buitenschil moet dan ook dampopen zijn, ik weet niet of die beton dat voldoende is.
    Dank voor deze verduidelijking, ik heb isovlas een bericht gestuurd om te kijken of het kan met deze betonnen constructie.

@trilliwilli, dank voor je uitgebreide advies, hier kan ik verder mee, ik ga voor het einde van de maand beginnen met isoleren, mag ik je via pb contacten voor eventueel verder advies?
    Laatst gewijzigd door MarcelG; 13-04-19 om 08:29. Reden: reactie op laatste bericht

Ja hoor, geen probleem. Maar stel je vragen ook hier, dan lezen de anderen ook mee.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Forum Rechten