Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Afstellen Inca lintzaag

Hallo allemaal,
    Ik heb een mooie Inca lintzaag op de kop kunnen tikken. Hij ziet er goed uit. Een stuk beter dan mijn oude Black en Decker miskoop. Helaas is hij zonder geleiders. Er zit een lintzaag op. Met die zaag krijg ik het niet voor elkaar om het zaagblad netjes over de buitenrand van de achtergeleider lagers te laten lopen. Bij de onderste loopt hij net nog op de lager, maar bijna ernaast. Bij de bovenste loopt hij tegen de vaste binnenring van de lager, terwijl ik denk dat hij bijna aan de buitenkant van de lager zou moeten lopen. Weet iemand hoe ik dit kan corrigeren?

Alvast bedankt voor het meedenken, Gr Paul.

IMG_20190407_161802.jpg
    IMG_20190407_161753.jpg
    IMG_20190407_161729.jpg

Hmm, ik heb de oplossing gevonden. Door de borgbout los te draaien komt de stift met het lager los te zitten. Dat had ik al ontdekt. Maar nu blijkt dat als ik die stift draai, dat het lager asymmetrische erop zit. Daarmee kan ik hem van links naar rechts verplaatsen. Probleem opgelost

Ander vraagje, moeten de tanden van het zaagblad op het wiel liggen of over de rand heen steken?

Hangt af van de breedte van je lint. Brede linten steken iets over, anders tanden gelijk aan voorzijde wiel. Volgens de theorie bij mij op school.;-)

Bij vlakke voering op de wielen tanden net buiten het wiel.(lint van 6mm of minder tanden op het wiel)
    Bij bolle voering op de wielen tanden ongeveer midden op het bovenwiel.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens een verlanglijstje voor tuffsaw bladen maken. En misschien de lagers vernieuwen voor nieuwe 608-2z lagers. De huidige draaien nog wel maar hebben wel beschadigingen.
    Ik kan nergens een typenummer ontdekken op mijn bandzaag machine. Zou het een Inca euro 260 zijn?
    De motor is een IMG_20190407_161839.jpg
    IMG_20190407_161908.jpg

Ja het is een euro 260. De 342.186.

Heb je http://incawoodworking.blogspot.com al ontdekt?

Lagers vervangen kan nooit kwaad en is makkelijk zelf te doen als je bv. een bankschroef hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kootje007 Bekijk Berichten
    Bedankt, die kende ik nog niet!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kootje007 Bekijk Berichten
    en anders Doebeli, https://www.doebeli.ch/index.asp?page=inca-download
    manuals en spare parts

Forum Rechten