Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Vraagje in verband met kromtrekken deur

Beste forumgenoten, ik heb vorige week een eenvoudige bezemkast gemaakt om onze stofzuiger en poetsgeroef in op te bergen. Het is een eenvoudige constructie met een corpus in twee delen uit meubelplaat en een 'omkasting' in mdf prime. Nu is de deur nogal lang (2,4 m) en ik vroeg me af of die op termijn niet zal kromtrekken. Wat denken jullie?

Indien het risico bestaat, dan zou ik aan de achterkant van de deur best een soort van 'spanner' infrezen, maar ik weet niet goed hoe dit heet en waar dit te verkrijgen is. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Attached files

Re: Vraagje in verband met kromtrekken deur

Het risico is inderdaad groot dat de deur kan kromtrekken.
    Hiervoor kun je een deurrechter gebruiken.
    Ik weet, dat Vanopstal deze in het programme heeft. http://producten.vanopstal.be/nl/nod...29ab7c24f4.htm
    Ik bestel hier zakelijk, ik weet niet of particulier mogelijk is.
    Maar dit kan je vast wel verder helpen.

Kor

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Dat was wat ik zocht. Bedankt Kor

Je kunt ook eerst afwachten, als blijkt dat hij later krom gaat trekken kun je er altijd nog een deurrechter in frezen.
    Ik zie dat je er ook voldoende scharnieren in hebt zitten, dit helpt ook dat de deur makkelijker recht blijft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiesvoorhout
    Het risico is inderdaad groot dat de deur kan kromtrekken.
    Hiervoor kun je een deurrechter gebruiken.
    Ik weet, dat Vanopstal deze in het programme heeft. http://producten.vanopstal.be/nl/nod...29ab7c24f4.htm
    Ik bestel hier zakelijk, ik weet niet of particulier mogelijk is.
    Maar dit kan je vast wel verder helpen.

Kor

Top man, op die site vin dik allerlei dingen die ik nodig heb om t ekunnen maken wat ik in mijn hoofd had bedacht :P

Forum Rechten