Amerikaans noten - regio Oost-Vlaanderen Antwerpen

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
291
111

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Naar wat ik begrijp is het rond Antwerpen nog niet zo makkelijke een fatsoenlijke houthandel voor massief te vinden. Vreemd, eigenlijk zou elke fatsoenlijke houthandel noten moeten verkopen, het is nou niet één of andere exoot.
Wellicht hier geluk hebben.....

Je hebt wel een beetje een onhandige maat te pakken, standaard dikte ongeschaafd is 52 en daar haal je geen 48 geschaafd uit. Je komt dan al snel uit op 60/65.... en dat wordt meestal nog wat duurder. Opdikken kan natuurlijk ook, maar de prijzen van noten zijn tegenwoordig niet echt leuk meer.
Je plankje zal al snel ergens rond €100-200 gaan kosten voor een beetje kwaliteit en geschaafd.

Wellicht beter eens te kijken of je met wat kleuren ook een andere houtsoort kan gebruiken. Eiken met een notentint afgewerkt lijkt dan voor de hand te liggen.....
 
Laatst bewerkt:

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
609
61
Flakkee
Ik heb laatst gedroogd noten in België gekocht. Betaalde voor een balk van 52 dik, 200 breed en 2000 lang €46,- inclusief de btw. Nergens goedkoper.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ahk, waar kan je dit dan vinden? Ik heb ook bij die Houtshop.be gekocht en dat was veeeeeel duurder. Er zijn niet veel houthandelaren die notelaar verkopen, daarom dat ik toch nieuwsgierig ben!
Ps: als je boolplanken uit notelaar wil, hendrickx in leest heeft die wel eens liggen... Fijne en vriendelijke man ook
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Vanhardhout.be heeft altijd Amerikaanse Notelaar op voorraad, heel tevreden van de kwaliteit en de service
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.